۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
ایران هیچ تسلیحاتی در اختیار انصارالله یمن نگذاشته‌ است
نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعای آمریکا؛

ایران هیچ تسلیحاتی در اختیار انصارالله یمن نگذاشته‌ است

نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعای آمریکا مبنی بر استفاده از موشک ایرانی توسط انصارالله یمن اعلام کرد: ایران هیچ تسلیحاتی در اختیار انصارالله یمن نگذاشته است.

به گزارش بازار، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه به وقت محلی به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد که تحقیقات بر اساس بررسی لاشه نشان می‌دهد حوثی های یمن (انصارالله) احتمالاً در ماه دسامبر یک موشک کروز ضد کشتی ساخت ایران را به سمت یک نفتکش با پرچم نروژ در دریای سرخ شلیک کردند که تهران این ادعاها را تکذیب کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به این ادعای استفاده از موشک نور ایرانی توسط انصارالله در هدف قرار دادن کشتی نروژی اعلام کرد: «ایران هیچ تسلیحاتی در اختیار انصارالله (حوثی‌ها) نگذاشته است، اما اطلاع داریم که آنها توانمندی نظامی زیادی را با اتکا به توان داخلی خودشان کسب کرده‌اند.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: «طولانی شدن جنگ علیه آنها، عامل اصلی توسعه توانمندی تسلیحاتی آنها است.»

آسوشیتدپرس مدعی شده است گزارشی که از سوی آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، حمله به کشتی استریندا که منجر به آتش سوزی در آن شد، به تهران به عنوان حامی اصلی حوثی‌ها در جنگ نزدیک به یک دهه یمن مرتبط دانست. این گزارش با یافته‌های یک گروه بیمه گر مستقر در نروژ مطابقت دارد که لاشه کشف شده موشک در استریندا را نیز مورد بررسی قرار داد. لاشه پیدا شده در کشتی همچنین توسط ارتش آمریکا تجزیه و تحلیل شد. ارتش آمریکا قطعات موتور موشک کشف شده در موشک را با موشک کروز بالستیک ضد کشتی ایرانی نور مقایسه کرد.

در این گزارش ادعا شده است: موتور توربوجت ایرانی طلوع -۴ که در موشک نور (موشک) استفاده می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله مرحله کمپرسور و استاتور که با بقایای موتور بازیابی شده از حمله حوثی‌ها به کشتی استریندا مطابقت دارد.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha