۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
قوانین مالیاتی مناطق آزاد در خرمشهر اجرا نشده است
دبیرکل اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با بازار:

قوانین مالیاتی مناطق آزاد در خرمشهر اجرا نشده است

خرمشهر- مالکیان، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: قوانین مالیاتی مناطق آزاد در خرمشهر اجرا نشده که این موضوع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی است.

کامران مالکیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اخذ مالیات های نامتعارف در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ از وارد کنندگان و عدم اجرای قوانین مالیاتی مناطق آزاد در خرمشهر از مهم ترین مشکلات موجود میان فعالان اقتصادی است.

وی افزود: مالیات محاسبه شده واردکنندگان خرمشهری در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، برخلاف روند معمول در کشور بر اساس نرخ ارز آزاد تعیین شده، این در صورتی است که کلیه ی ثبت سفارش ها و اظهار در گمرک بر اساس نرخ ارز رسمی ثبت و بازرگانان بر اساس آن اقدام به معامله و فروش کالاهای وارداتی خویش نموده اند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ادامه داد: تحمیل این بار مالیاتی، ضررهای سنگین مالی به بازرگانان وارد می کند، که لازم است دلیل این مغایرت رفتار بررسی و نسبت به اصلاح آن توسط مدیران بلند پایه اقدام لازم صورت بگیرد.

مالکیان تاکید کرد: از سال ۱۴۰۱ طی مکاتبات مختلف با مقامات عالی همچون وزیر اقتصاد و دارائی موضوع به شکل مناسب منعکس و دستورات لازم نیز در جلسات مختلف کشوری جهت حل این معضل اتخاذ شده که متاسفانه شاهدیم تا کنون تنها مشکل تعداد محدودی از بازرگانان خرمشری درگیر این موضوع رفع شده است.

وی بر ضرورت اجرای قوانین معافیت های مالیاتی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: مزیت مناطق آزاد در تخفیف مالیاتی و ایجاد تسهیلات و بستر سرمایه گذاری از طریق آن است که بعضا با تداخل وظایف و قوانین شاهدیم این مزیت برای فعالان اقتصادی از بین می رود.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha