۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کشورهای عضو بریکس متمم و تقویت کننده یکدیگر هستند

کشورهای عضو بریکس متمم و تقویت کننده یکدیگر هستند

قالیباف گفت: انرژی، ترانزیت، تجارت و بانک از محورهای اصلی نشست روسای مجلس کشورهای عضو بریکس است.

به گزارش بازار، محمد باقر قالیباف در نشست روسای مجلس کشورهای عضو بریکس با تشکر از همدردی مقامات حاضر در نشست در رابطه با شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: از جمله اقدامات مهمی که در بریکس دنبال شده، دلار زدایی و استفاده از ارزهای جایگزین است.

وی تاکید کرد: بر این باورم کشورهای عضو بریکس متمم و تقویت کننده یکدیگر هستند. توافق اخیر مالی ایران و روسیه از نمونه‌های موفق دلارزدایی است. توسعه کریدورهای تجاری از جمله ظرفیت‌های مهمی است که باید از سوی مجالس عضو پیگیری و فعال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «چهار محور، انرژی ترانزیت تجارت و بانک، از محورهای اصلی کشورهای بریکس است» اظهار کرد:مجلس شورای اسلامی و دولت جدید ایران آمادگی همه جانبه دارند تا در همه این حوزه با شرکای خود همکاری کنند.

وی اظهار کرد: پارلمان‌های کشورهای عضو در موفقیت بریکس نقش مهمی دارند و می‌توانند برای برون رفت از یکجانبه‌گرایی قوانین تسهیل‌گیری برای توسعه تجارت وضع کنند.

او گفت: نشست پارلمانی بریکس با تسهیل بحث و همکاری سیاسی و دفاع از حاکمیت قانون می‌تواند زمینه‌ساز و ظرفیت‌ساز ارتقای روابط کشورهای عضو باشد.

کد خبر: ۲۹۵٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha