۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کاهش صادرات خودروهای برقی چین با اقدام اتحادیه اروپا

کاهش صادرات خودروهای برقی چین با اقدام اتحادیه اروپا

در حالی که اتحادیه اروپا افزایش تعرفه خودروهای برقی چین را اعمال کرده است، انجمن خودروهای سواری این کشور (CPCA) اعلام کرد که در ماه ژوئن صادرات خودروهای انرژی جدید(NEV) کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از یورونیوز، در حالی که اتحادیه اروپا افزایش تعرفه خودروهای برقی چین را اعمال کرده است، انجمن خودروهای سواری این کشور (CPCA) اعلام کرد که در ماه ژوئن صادرات خودروهای انرژی جدید(NEV) کاهش داشته است.

صادرات خودروهای انرژی جدید چین، از جمله خودروهای الکتریکی خالص (EVs) و خودروهای هیبریدی پلاگین، در ماه ژوئن ۱۵.۲ درصد در مقایسه با ماه مه کاهش یافت، اگرچه هنوز ۱۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کوی دونگشو، دبیر کل انجمن خودروهای سواری چین، طی اظهاراتی تأکید کرد که صادرات خودروهای انرژی جدید با فشار موقتی مواجه شده است، به طوری که رشد صادرات از محدوده سالانه قبلی ۳۰ تا ۴۰ درصد به بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد که تعرفه های جدید اتحادیه اروپا تأثیر قابل توجهی بر صادرات این کشور داشته است.

طبق گزارش این انجمن، صادرات خودروهای الکتریکی ساخت چین تسلا به اتحادیه اروپا به پایین‌ترین سطح خود از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ یعنی زمانی که تولید در کارخانه تسلا در شانگهای به دلیل محدودیت‌های کووید-۱۹ متوقف شد، رسیده است.

اتحادیه اروپا بزرگترین بازار صادراتی خودروهای برقی ساخت چین تسلا محسوب می‌شود و بر اساس حجم خودروهای برقی، ۹.۱ درصد از بازار اروپا را در ژانویه به خود اختصاص داده است.

جمعه گذشته، اتحادیه اروپا تایید کرد که تعرفه های واردات خودروهای برقی از چین، از جمله برندهای غربی ساخت چین مانند تسلا و حتی برخی برندهای اروپایی را تا ۳۷.۶ درصد افزایش خواهد داد.

این تصمیم در پی نتیجه تحقیقات اتحادیه اروپا گرفته شد که نشان می‌داد تولیدکنندگان خودروهای برقی در چین از یارانه‌های ناعادلانه دولت چین بهره مند می‌شوند.

بر اساس این گزارش، تعرفه‌های جدید از ۱۷.۴ درصد تا ۳۷.۶ درصد متغیر است و از ۵ ژوئیه اجرایی شد.

بر اساس داده های تجاری در سال ۲۰۲۳، هر ۱۰ درصد افزایش اضافی در تعرفه ها تقریباً ۱ میلیارد دلار (۹۲۰ میلیون یورو) به هزینه صادرکنندگان خودروهای برقی چین اضافه می کند.

کد خبر: ۲۹۴٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha