۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
منازعه نیروگاهی هند با چین| سرمایه گذاری های هند و چین درمنطقه نزاع گسترش می یابد

منازعه نیروگاهی هند با چین| سرمایه گذاری های هند و چین درمنطقه نزاع گسترش می یابد

هند اعلام کرده است قصد دارد برای ساخت ۱۲ تاسیسات برق آبی در ایالت آروناچال پرادش هزینه کند؛ منطقه ای که مورد منازعه با چین است.

به گزارش بازار، هند و چین، مرز مشترکی به طول ۲۵۰۰ کیلومتر دارند که در سال ۱۹۶۲ بر سر آن جنگیدند. هند می‌گوید آروناچال پرادش، بخشی از این کشور است اما چین، مدعی است بخشی از تبت بوده و به پروژه‌های زیرساختی هند در آنجا، معترض شده است.

گفته می شود درپی گزارش‌هایی مبنی بر این که پکن، ممکن است سدهایی را در بخشی از رودخانه براهماپوترا که در چین با نام یارلونگ تسانگبو شناخته می‌شود، بسازد، دولت هند هم تصمیم گرفته است پروژه‌ها در منطقه آرونادال پرادش را که محل سرچشمه این رودخانه است، سرعت دهد. هند همچنین نگران است که پروژه‌های چینی در این منطقه، باعث وقوع سیل یا کم آبی شود.

هر دو کشور از زمان درگیری مرزی در هیمالیای غربی در سال ۲۰۲۰ که باعث کشته شدن نیروهای دو طرف شد، سرگرم کار برای بهبود زیرساخت در مناطق مرزی خود بوده اند. سوبرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند هفته گذشته با وانگ یی، همتای چینی خود در قزاقستان دیدار کرد و دو طرف توافق کردند مذاکرات برای حل مسائل پیرامون مرزشان را مضاعف کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha