۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
خنک کردن محیط غذاخوری و کافه در تابستان ۱۴۰۳

خنک کردن محیط غذاخوری و کافه در تابستان ۱۴۰۳

طبق نظر کارشناسان هواشناسی، گرمای هوا هر سال بیشتر از قبل می‌شود.

به گزارش بازار، طبق نظر کارشناسان هواشناسی، گرمای هوا هر سال بیشتر از قبل می‌شود. امسال هم تابستان ۱۴۰۳ با گرمای شدید و آزاردهنده‌ای همراه خواهد بود و مدیریت دما و خنک نگه‌داشتن فضاهای باز مانند کافه‌ها و رستوران‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. به همین دلیل، صاحبان این کسب‌وکارها برای حفظ رضایت مشتریان و جذب بیشتر آنها، باید به فکر راه‌حل‌های مؤثری باشند. در این مطلب ما کفش و کلاه کرده‌ایم تا سری به غذاخوری‌ها و کافه‌ها زده و ببینیم چه روش‌هایی برای این محیط‌ها کارایی دارند. پس با ما همراه شوید.

۱.مه‌ پاش؛ اولین راه‌حل مؤثر برای خنک کردن فضاهای باز

مه ‌پاش‌ها یکی از بهترین سیستم‌های خنک‌کننده برای فضای باز محسوب می‌شوند. در این سیستم، ذرات ریز آب تولید شده و در هوا پخش می‌شوند. در نتیجه، با حذف مولکول‌های گرما و اثر تبخیر، محیط غذاخوری و رستوران را به طور قابل‌توجهی خنک می‌کنند. مه ‌پاش‌ها به دلیل قیمت مناسب و هزینه کمتر آب و برق در مکان‌هایی مانند کافه‌ها، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها که مشتریان در فضای باز می‌نشینند، بسیار کاربردی و محبوب هستند. از مزایای مه‌پاش کافه می‌توان به کاهش دمای تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد اشاره کرد که این امر به طور قابل‌توجهی بر اشتهای افراد برای غذا خوردن و سفارش بیشتر بی‌تأثیر نخواهد بود. نکته دیگر، آسان نصب مه ‌پاش بوده و اینکه نگهداری از آنها نیز به راحتی انجام می‌شود.

۲.    پنکه صنعتی دومین روش خنک کردن غذاخوری‌ها

پنکه‌های بزرگ صنعتی نیز یکی دیگر از گزینه‌ها برای خنک کردن فضاهای باز رستوران‌ها و کافه‌ها هستند. این پنکه‌ها با ایجاد جریان هوا و افزایش سرعت تبخیر عرق بدن باعث احساس خنکی می‌شوند. اما این وسیله به تنهایی قادر به کاهش دمای محیط نیست و بیشتر احساس خنکی موقت و یا همان حس جابه‌جایی هوا را ایجاد می‌کنند. از مزایای پنکه صنعتی می‌توان به قیمت پایین آن اشاره کرد و هزینه نصب و نگهداری آنها نیز کم است. این پنکه‌ها قابلیت جابه‌جایی دارند و می‌توان آنها را به راحتی در مکان‌های مختلف قرار داد. اما در کنار این مزایا نمی‌توان از مصرف برق بالای آنها به راحتی گذشت و همین عیب، کارایی این وسیله را برای غذاخوری‌ها کاهش می‌دهد.

۳.    پنکه مه‌ پاش یا ترکیب مه پاش و پنکه

پنکه مه ‌پاش همانطور که از اسمش پیداست، ترکیبی از مه پاش و پنکه بوده که به آن پنکه رطوبت‌ساز نیز می‌گویند. این دستگاه مانند پنکه صنعتی عمل کرده، اما قابلیت ایجاد رطوبت و مه‌ سازی را نیز توأمان مانند مه پاش دارد. از مزایای پنکه مه پاش می‌توان به حمل و نصب آسان، قابلیت تنظیم جهت و سرعت باد و مناسب بودن برای محیط‌های کوچک مانند کافه‌ها اشاره کرد. با این حال، پنکه مه‌پاش معایبی نیز دارد؛ از جمله پوشش‌دهی محدود به یک ناحیه خاص، مصرف انرژی الکتریکی بیشتر که منجر به افزایش هزینه‌های برق می‌شود و عدم توانایی خنک ‌کردن در فضاهای بزرگتر مانند رستوران‌های بزرگ!

خنک کردن محیط غذاخوری و کافه در تابستان ۱۴۰۳

مقایسه دستگاههای خنک کننده مه‌ پاش، پنکه صنعتی و پنکه مه ‌پاش

هنگامی که به مقایسه مه‌ پاش، پنکه صنعتی و پنکه مه ‌پاش می‌پردازیم، می‌توانیم مزایا و معایب هرکدام را به‌وضوح مشاهده کنیم. مه ‌پاش‌ها با تولید ذرات ریز آب و پخش آنها در هوا، قادر به کاهش دمای محیط تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد هستند. این سیستم‌ها علاوه بر تأثیر زیاد در خنک‌کردن فضا، به دلیل هزینه کمتر آب و برق، نصب آسان و نگهداری ساده، برای فضاهای باز رستوران‌ها و کافه‌ها بسیار کاربردی هستند.

در مقابل، پنکه صنعتی با ایجاد جریان هوا و افزایش سرعت تبخیر عرق بدن، فقط احساس خنکی موقت را ایجاد می‌کنند. هرچند قیمت پایین‌تر و قابلیت جابه‌جایی از مزایای آنهاست، اما مصرف برق بالای آنها یک عیب مهم به‌شمار رفته و توانایی کاهش دمای محیط را به‌اندازه مه ‌پاش ندارند.

پنکه مه‌ پاش ترکیبی از مزایا و معایب هر دو دستگاه مه‌پاش و پنکه صنعتی دارد. این دستگاه با قابلیت‌های پنکه و مه ‌پاش، رطوبت و خنکی را به‌طور هم‌زمان فراهم می‌کند. حمل و نصب آسان، قابلیت تنظیم جهت و سرعت باد از مزایای آن برای محیط‌های کوچک مانند کافه‌ها محسوب می‌شود. اما پوشش‌دهی محدود به یک ناحیه خاص و مصرف انرژی الکتریکی بیشتر، از معایب پنکه مه ‌پاش به‌شمار می‌روند.

پس با در نظر گرفتن همه این نکات می‌توان فهمید، مه ‌پاش به دلیل پوشش‌دهی بزرگتر، کاهش دمای بیشتر و هزینه‌های پایین‌تر، بهترین گزینه برای خنک‌کردن فضاهای باز کافه‌ها و رستوران‌ها محسوب می‌شود.

images_1720471006_668c4ddedcd5a.png

مه‌پاش ترفندی برای درآمد غذاخوری‌ ها در روزهای گرم تابستان

همانطور که مه پاش در روزهای گرم تابستان می‌تواند حال افراد را در موقع غذاخوردن و نوشیدن خوب کند؛ درآمد بالا نیز می‌تواند صاحبان صنف‌های غذاخوری را سرحال سازد. سیستم‌های مه‌پاش به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بر درآمد غذاخوری‌ها تأثیر می‌گذارند.

با ایجاد یک محیط خنک و دلپذیر، مشتریان بیشتری به غذاخوری‌ها و کافه‌ها جذب شده و زمان بیشتری را در این مکان‌ها سپری می‌کنند. این امر به‌طور مستقیم منجر به افزایش اشتها و تعداد سفارش‌ها و در نتیجه افزایش درآمد می‌شود.

به طور غیر مستقیم هم، رضایت مشتریان از تجربه حضور در محیطی خنک و راحت موجب تکرار آمدن آنها و بازاریابی دهان به دهان به دیگران می‌شود؛ این امر به مرور زمان باعث حفظ مشتریان وفادار و جذب افراد جدید خواهد شد. بنابراین، خرید مه‌ پاش نه تنها راهی معقول برای خنک کردن غذاخوری بوده، بلکه یک راه‌حل مؤثر برای افزایش درآمد و رشد کسب‌وکار غذاخوری‌ها محسوب می‌شود.

پارس صنعت؛ همراه شما در نصب و راه‌اندازی مه ‌پاش 

اگر به دنبال دستگاه مهپاش برای خنک کردن محیط کافه(سیستم مه پاش کافه)، رستوران یا غذاخوری خود هستید، سیستم‌های مه ‌پاش پارس صنعت بهترین گزینه برایتان خواهند بود. شما می‌توانید با استفاده از خدمات پارس صنعت، مطمئن باشید که سیستم مه ‌پاش به درستی نصب و تنظیم می‌شود.

تیم مجرب پارس صنعت با ارائه مشاوره‌های تخصصی، به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین طراحی را برای نصب مه ‌پاش در فضای خود انتخاب کنید و از مزایای آن که شامل گارانتی و ارسال به سراسر کشور بوده، مستفیض شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه سفارش انواع مه پاش به وب‌سایت پارس صنعت (www.parsanat.com) مراجعه نمایید. لازم به ذکر است، تمامی تصاویر به پروژه‌های این مجموعه تعلق دارد.

کد خبر: ۲۹۴٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha