۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
خودروهای وارداتی چالش تعمیر دارند| دانش فنی تعمیرات خودروهای برقی منتقل نشده است
رئیس اتحادیه تعمیرکاران در گفت و گو با بازار؛

خودروهای وارداتی چالش تعمیر دارند| دانش فنی تعمیرات خودروهای برقی منتقل نشده است

نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران به بازار گفت: خودروهای وارداتی با چالش تعمیرات و لوازم یدکی مواجه هستند، این چالش برای محصولات برقی نیز وجود دارد.

امید محمدی؛ بازار: واردات خودرو به کشور در فصل جدید عرضه این محصولات به بازار داخل تغییر ات اساسی در عرضه خدمات پس از فروش داشته است. هیجان خرید و کسب سود از این محصولات به قدری رشد داشته که توجه ها را از تامین قطعات و تعمیرات سلب کرده است. در میان محصولات وارداتی خودروهای برقی نیز وجود دارند که بارها متولیان صنعت خودرو نسبت به مزایای آن داد سخن سر دادند، این درحالی است که شرکت های خودرویی آمادگی جهت عرضه خدمات به این محصولات را ندارند، برای بررسی این مسائل با علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران به گفت و گو پرداختیم؛

خودروهای وارداتی که توسط شرکت های مختلف به بازار کشور عرضه می شود، هیچ یک خدمات پس از فروش مناسبی ندارد

* خودروهای وارداتی که طی سال گذشته و امسال به بازار عرضه شدند، شبکه خدمات پس از فروش مناسب دارند؟

متاسفانه خودروهای وارداتی که توسط شرکت های مختلف به بازار کشور عرضه می شود، هیچ یک خدمات پس از فروش مناسبی ندارد. در اینجا باید اشاره کرد که کمبود قطعات و لوازم یدکی این خودروها بزودی چالش ایجاد خواهد کرد. دانش فنی تعمیرات خودروهای وارداتی در دسترس همگان نبوده و نمایندگی شرکت های واردکننده نیز کمترین اطلاع را از مساله عیب یابی دارند. خودروهای که امروز به کشور وارد می شود، مجهز به هوش مصنوعی هستند که ابزار عیب یابی، تعمیرات و لوازم یدکی آن وجود ندارد. مشتریان با عدم آگاهی از این مسائل نسبت به خرید خود به دلیل کسب سود احتمالی رضایت دارند.

* شاهد تردد خودروهای برقی در پایتخت هستیم، وضعیت این وسایل نقلیه چگونه است؟

زیرساخت خودروهای برقی هنوز آماده نشده است، طرح استفاده از این وسایل نقلیه بسیار عالی بوده اما دستگاه های شارژ و ایستگاه های شارژ مناسب و قابل اطمینان برای این محصولات هنوز آماده نشده است. تعمیرات و عیب یابی این خودروها در کشور چالش جدی ایجاد کند، صنف تعمیرکاران و شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان نیز با مساله تعمیرات چالش جدی خواهند داشت. روز گذشته به دو شرکت خودروساز نامه ارسال کردیم که مشروط بر انتقال دانش فنی آمادگی هرنوع همکاری را داریم.

برخی از تامین کنندگان قطعات خودروهای چینی لوازم یدکی را از شرکت های سازنده این محصولات تهیه نمی کنند

* چرا معضل تعمیرات خودروهای چینی هر روز نسبت به گذشته بیشتر می شود؟

خودروهای چینی نسل جدید کیفیت بهتری نسبت به گذشته دارد، اما برخی از تامین کنندگان قطعات این خودروها لوازم یدکی را از شرکت های سازنده این محصولات تهیه نمی کنند. در صورت تامین قطعات با کیفیت و اصلی برای خودروهای چینی از شرکت سازنده خرابی پس از تعمیر به شدت کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۹۴٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha