۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
روی خوش هند به خریداران جهانی برنج

روی خوش هند به خریداران جهانی برنج

طبق اعلام برخی افراد آگاه، بزرگترین صادرکننده برنج جهان، ممکن است محدودیت‌های صادرات برخی از گونه‌ها را کاهش دهد تا قبل از ورود محصول جدید به بازار در ماه اکتبر، از مازاد عرضه در کشور جلوگیری کند.

به گزارش بازار، افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که دولت هند در حال بررسی اجازه دادن به محموله‌های برنج سفید است. آنها گفتند که مقامات همچنین ممکن است مالیات ۲۰ درصدی بر صادرات برنج نیم پز و خشک شده را لغو کنند و به جای آن، مالیات ثابتی را برای جلوگیری از کاهش صورتحساب محموله‌ها اعمال کنند.

چنین حرکتی می‌تواند پس از اقدام هند برای شروع محدود کردن فروش انواع کلیدی از سال ۲۰۲۳، به کاهش قیمت برنج آسیایی کمک کند که در ژانویه به بالاترین حد در بیش از ۱۵ سال گذشته رسید. این خبر خوبی برای برخی از کشورهای آفریقای غربی و خاورمیانه خواهد بود که برای اکثر نیازهای خود به مواد غذایی به کشور آسیای جنوبی متکی هستند.

بر اساس داده‌های دولتی این کشور، مجموع صادرات برنج هند در دو ماه اول سال مالی که از اول آوریل آغاز شد، ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به ۲.۹ میلیون تن رسید. برنج غیر باسماتی در مدت مشابه ۳۲ درصد کاهش یافت و به ۱.۹۳ میلیون تن رسید.

بلومبرگ گزارش کرد که سطح زیرکشت تا هشتم جولای به ۶ میلیون هکتار رسیده است که ۱۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha