۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
یکسان‌سازی نرخ ارز ضرورت تولید پایدار نهاده‌های دامی در کشور

یکسان‌سازی نرخ ارز ضرورت تولید پایدار نهاده‌های دامی در کشور

رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان کشور گفت: تا زمانی که ارز یارانه‌ای به واردات نهاده‌های دامی اختصاص یابد، استفاده از محصولات جایگزین وجود ندارد.

به گزارش بازار، مجید موافق قدیری، رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته گفت: امسال شورای سیاست‌گذاری با همکاری بخش دولتی تلاش کرده تا نقش مؤثری در بهبود زنجیره محصولات پروتئینی کشور ایفا کند.

به گفته او، نمایشگاه دام و طیور می‌تواند نقش خوبی ایفا کند تا صنعت دام و طیور از حالت بی‌صدایی خارج شود.

موافق قدیری شعار امسال نمایشگاه را خوراک دام، محور توسعه پایدار اعلام کرد و افزود: توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان جز محورهای اصلی ما خواهد بود. همچنین شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته که به توسعه و ترویج تجهیزات و فناوری‌های نوین، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت و افزایش نقش صنعت دام و طیور در تولید اشتغال و درآمد ملی کمک بگیرد.

رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان ادامه داد: بر اساس ابلاغ برنامه هفتم، به بخش دام و طیور تا حدودی پرداخت شده و با توجه به شرایط تحریم و مشکلات سیاست خارجی حضور شرکت‌های قوی صنعت دام و طیور در نمایشگاه کمرنگ است.

وی گفت: امسال میزبان ۳۹ سفیر در صنعت دام و طیور هستیم؛ همچنین ۱۱ شرکت تجاری از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

موافق قدیری با اشاره به رونمایی از سامانه ارتقای رقابت‌پذیری در صنایع خوراک دام و آبزیان افزود: در نمایشگاه امسال از کتاب بازار خوراک دام ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود. ۴ سال است که این کتاب به زبان انگلیسی در حال تهیه است.

رئیس انجمن خوراک دام و طیور از رونمایی برنامه استراتژیک صنعت خوراک دام در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش خروج ارز از کشور و همچنین تنوع بخشی به صنعت دام ایران، فراخوان توسعه فناوری و نوآوری در تولید خوراک دام داده شده است.

او با اشاره به محورهای برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته ادامه داد: نمایشگاه امسال در ۳ بخش عمده شامل کارخانجات مکمل و خوراک، تجهیزات دامپزشکی و مشارکت کنندگان برگزار شد و همواره محورهای اصلی شامل توسعه و ترویج خوراک آماده و صنعتی و آبزیان، مدیریت مدنی و صنفی در تولید و ارتقای شناخت و باور جامعه از نقش صنعت در توسعه پایدار است.

رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان درباره اینکه امکان جایگزینی خوراک دام با وجود واردات ذرت و کنجاله سویا وجود دارد، گفت: تا زمانی که ارز یارانه‌ای به واردات نهاده‌های دامی داده شود، استفاده از محصولات جایگزین را باید فراموش کرد چراکه تولیدکننده انگیزه‌ای ندارد. بر این اساس یکسان سازی نرخ ارز باید صورت بگیرد، در غیر این صورت با استمرار روند تزریق ارز نباید به فکر نوآوری بود.

در ادامه نشست، سالار رضایی برگزارکننده نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ تیر تا ۲ مرداد در ۱۲ سالن برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل سه بخش تجهیزات، دارویی و خوراک است.

او افزود: سه کشور خارجی به صورت پاویون و ۱۴ کشور به صورت نمایندگی حضور دارند. فضای تحت پوشش نمایشگاه ۴۰ هزار متر مربع است.

رضایی گفت: اکثر نمایندگی‌ها از اروپا هستند. سال قبل فقط سه نمایندگی خارجی داشتیم، امسال ۱۴ نماینده حضور دارند. همچنین شرکت‌های دانش بنیان به صورت اختصاصی در نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

گفتنی است بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران از ۳۰ تیر ماه تا ۲ مرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha