۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
افزایش ۴۱ درصدی تعداد شرکت های ورشکسته در آلمان طی نیمه اول سال ۲۰۲۴
نشریه هندلزبلات خبر داد؛

افزایش ۴۱ درصدی تعداد شرکت های ورشکسته در آلمان طی نیمه اول سال ۲۰۲۴

نشریه هندلزبلات آلمان از رشد ۴۱ درصدی تعداد شرکت ها و موسسات ورشکسته این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی و در قیاس با بازه زمانی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشریه هندلزبلات آلمان از رشد ۴۱ درصدی تعداد شرکت ها و موسسات ورشکسته این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی و در قیاس با بازه زمانی سال گذشته خبر داد.

این نشریه در گزارش خود آورده است که طی شش ماهه نخست سال جاری میلادی، ۱۶۲ شرکت با گردش مالی بالای ۱۰ میلیون یورو اعلام ورشکستگی کرده اند که بیش از ۳۰ درصد آنها در هفته های نخست سال جاری فرم ورشکستگی خود را به دولت تحویل داده اند.

به نوشته هندلزبلات، عمده شرکت های ورکسته آلمان، در بخش های تولید قطعات مکانیکی، ارائه خدمات مهندسی، قطعه سازی خودرو و بخش املاک مشغول به فعالیت بوده اند.

گفته می شود عوامل متعددی چون تورم، افزایش قیمت انرژی و مواد اولیه، در مجموع منجر به افزایش قیمت ها و کاهش تقاضا در بازار آلمان شده است؛ عواملی که نهایتا منجر به ورشکستگی شرکت های متوسط بازار شده اند.

لازم به ذکر است، تعداد شرکت های ورشکسته آلمانی طی بازه سالانه نیز ۲۲.۱ درصد افزایش دارد. در سال ۲۰۲۳ نیز حدود ۱۸ هزار موسسه و شرکت صنعتی اعلام ورشکستگی کرده بودند.

بزرگترین اقتصاد منطقه یورو طی ماه های گذشته به شدت در معرض رکود و کاهش رشد قرار گرفته و همین مساله سبب بروز نگرانی هایی در خصوص آینده اقتصادی یورو شده است.

کد خبر: ۲۹۴٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha