۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
بورس در فاز تصمیم‌گیری
یادداشت

بورس در فاز تصمیم‌گیری

بازار برای آغاز یک روند صعودی معقول، ابتدا باید ناترازی اش را اصلاح کند، رفع این ناترازی دو راه دارد یا اینکه سهام بزرگ یک اصلاح جدی کنند و یا اینکه سهام کوچک این شکاف را پر کنند.

سمیه شوریابی؛ بازار: بازار امروز ۱۹ تیرماه طی نیمه اول معاملات جوی متعادل با چاشنی منفی داشت، بازار همانند دیروز برای اکثر نمادها در قیمت‌های صفر تابلو بازگشایی شد ضمن اینکه در ساعت ابتدایی اکثر نمادها در محدوده مثبت و منفی یک تابلو معامله شدند، در ادامه بازگشایی منفی خودرو تأثیر منفی روی بازار گذاشت.

در نهایت بازار در حالی سپری شد که جو متعادل ابتدایی پس از بازگشایی منفی خودرو و رفتار اهرم در جهت کاهش حباب رفته رفته پر عرضه شد و شرایط بازار در کل پرتقاضا نبود و در نیمه دوم نیز عرضه ها ادامه یافت و شاهد رنج منفی در نمادهای مختلف بازار بودیم، در پایان شاخص کل ۰.۱۹ درصد کاهش یافت و محدوده دو میلیون و ۲۱۷ هزار واحد را به خود دید و ارزش معاملات خرد به ۳.۵ همت رسید.
ترکیب صف های خرید بازار نیز نشان می‌دهد در شرایط فعلی، اقبال به سمت سهام متوسط و کوچک بازار می باشد.

بورس در فاز تصمیم‌گیری

بازار برای آغاز یک روند صعودی معقول، ابتدا باید ناترازی اش را اصلاح کند، رفع این ناترازی دو راه دارد یا اینکه سهام بزرگ و شاخص سازان یک اصلاح جدی کنند و یا اینکه بزرگان و شاخص سازها درجا بزنند و سهام متوسط و کوچک این شکاف را پر نمایند.

به نظر بازار مسیر دوم را انتخاب کرده است؛ یعنی استراحت بزرگان و رشد کوچک‌ترها تا با ورود سنگین پول، خود را برای رشد بزرگ آماده کند، این رشد قیمت‌های سهام متوسط و کوچک اصلا به معنای پروژه بازی شدن بازار نیست چراکه به قدری قیمت این سهام سقوط کرده اند و p/e های جذابی پیدا کرده اند که فرضا از p/e فملی جذاب تر و کم ریسک تر هستند!

کد خبر: ۲۹۴٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha