۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
سدهای زنجیره کارون ۸۸ درصد و معادل سال قبل پرشدگی دارد
سخنگوی صنعت آب کشور:

سدهای زنجیره کارون ۸۸ درصد و معادل سال قبل پرشدگی دارد

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: سدهای زنجیره کارون در خوزستان با وجود کاهش ۲۴ درصدی آورد رودخانه‌های این حوضه در سال جاری، ۸۸ درصد پرشدگی دارد و از شرایط مطلوبی برخوردار است.

به گزارش بازار از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده با بیان اینکه مدیریت سدهای خوزستان طبق برنامه منابع و مصارف این استان دنبال می شود، گفت: با توجه به ویژگی‌های استان خوزستان از نظر فعالیت های کشاورزی و تامین نیاز شرب و حقابه های زیست محیطی رودخانه ها و تالاب های این استان و نیز تولید برقابی در سدهای زنجیره کارون، سد دز و سد کرخه، مدیریت مخازن در این منطقه از حساسیت ویژه ای برای وزارت نیرو برخوردار است.

وی افزود: از همین منظر، برنامه منابع و مصارف سدهای مذکور در دو نوبت در سال آبی جاری مورد بازنگری قرار گرفته است تا انطباق لازم با آورد حوضه و اطمینان کافی از تامین آب و برق حاصل شود؛ در مرحله اجرای این برنامه، وضعیت مخازن بطور مداوم مورد رصد قرار گرفته و عملکرد بطور هفتگی با برنامه تطبیق داده می شود.

قاسم زاده ادامه داد: همین امر باعث شده است که سد کرخه در حال حاضر در شرایط مطلوبی نسبت به سنوات اخیر قرار گیرد، سد دز دارای ۹۳ درصد پرشدگی باشد و زنجیره کارون باوجود کاهش ۲۴ درصدی آورد رودخانه‌های این حوضه در سال جاری، با مدیریت انجام شده دارای پرشدگی تقریبا معادل سال گذشته است.

سخنگوی آب کشور گفت: سدهای خوزستان در حال حاضر در مجموع بیشتر از سال گذشته پرشدگی دارد و با اجرای دقیق برنامه منابع و مصارف این سدها، شرایط مطمئنی از نظر تامین آب در منطقه فراهم خواهد بود و پیش بینی می شود تولید برقابی نیز با ظرفیت مناسبی انجام پذیرد.

کد خبر: ۲۹۴٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha