۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
چالش زمین پروژه راه آهن رشت_ آستارا ا پیگیر وام روسیه هستیم
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل:

چالش زمین پروژه راه آهن رشت_ آستارا ا پیگیر وام روسیه هستیم

خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عمده گفت: چالش اصلی پروژه راه آهن رشت_ آستارا تملک زمین است گفت: پیگیر وام روسیه هستیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: خیرالله خادمی در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم گفت: چالش اصلی پروژه راه آهن رشت_ آستارا تملک زمین است که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن تملک شده است.

او ادامه داد: اولویت تملک زمین است اما آنچه که ما آنرا پیگیری می کنیم و امیدواریم به نتیجه برسیم تا وام را از روسیه دریافت کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه عمده بهره‌برداری از آزادراه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ انجام شد که طولانی‌ترین آنها آزادراه شیراز به اصفهان بود گفت: بهره‌برداری از این آزادراه مسیر قبلی شیراز- اصفهان را ۱۳۵ کیلومتر کوتاه کرد که به معنای کوتاه شدن ۲ ساعته زمان مسافرت در این مسیر است.

خادمی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ۲ هزار و ۱۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور به بهره‌برداری رسید که به خصوص در استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران راهگشا بود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته ۳۸۵ کیلومتر تونل در اجرای پروژه‌های سخت حفاری شد که از جمله آنها در راه آهن چابهار- زاهدان، راه آهن اردبیل، آزادراه تهران- شمال و آزادراه منجیل قابل اشاره است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مجموع سه‌هزار و ۸۱ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته و امسال از محل "سایر منابع" برای پروژه‌های کریدورهای شمال جنوب منابع نقدی خوبی در قالب پنج پروژه ریلی تخصیص یافت.

خادمی بیان داشت: سالیانه به طور متوسط بین ۷۰۰ تا یک‌هزار کیلومتر بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگراهی انجام می‌شود که سال گذشته ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسید و برای امسال نیز بهره‌برداری از ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه را در برنامه داریم.

وی یادآور شد: در موضوع اعتبارات سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به ما ابلاغ شد که ۳۴ هزار میلیارد تومان آن معادل ۹۰ درصد تخصیص یافت.

خادمی تاکید کرد: سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به شرکت ابلاغ شد ومصوب آن حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد تخصیص یافت ومنجر به افتتاح پروژه ها شد.

او ادامه داد: در بخش جاده ای سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور بهره. برداری شده است که سال گذشته نیز ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسید و امسال ۸۲۰ کیلومتر با اولویت کریدورهای اصلی بزرگراهی و نیاز اصلی استان ها در برنامه قرار گرفته اند.

کد خبر: ۲۹۴٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha