۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
افزایش ۱۵۰ درصدی حملات سایبری علیه دارایی های دیجیتال| سرقت ۱.۳۸ میلیارد دلار رمزارز طی شش ماه!
موسسه تحقیقات بلاکچین TRM خبر داد؛

افزایش ۱۵۰ درصدی حملات سایبری علیه دارایی های دیجیتال| سرقت ۱.۳۸ میلیارد دلار رمزارز طی شش ماه!

موسسه تحقیقات بلاکچین TRM Labs در تازه ترین گزارش خود، از دو برابر شدن افزایش حملات موفق هکری علیه دارایی های دیجیتال و سرقت آنها طی شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار؛ موسسه تحقیقات بلاکچین TRM Labs در تازه ترین گزارش خود، از دو برابر شدن افزایش حملات موفق هکری علیه دارایی های دیجیتال و سرقت آنها طی شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ خبر داد.

این موسسه همچنین تاکید کرده است که تعداد حملات بزرگ هکری نیز طی این مدت رشد چشمگیری داشته و هکرها تا تاریخ ۲۴ ژوئن سال جاری، بیش از ۱.۳۸ میلیارد دلار رمزارز را به سرقت برده اند. این رقم به نسبت بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۳ که عدد ۵۶۷ میلیون دلار را به ثبت رسانده بود، دچار افزایش ۱.۵ برابری شده که نشان دهنده افزایش خطرات موجود در بلاکچین ها و پیچیده تر شدن ماهیت حملات سایبری است.

در این گزارش آمده است: «در حالیکه ما هیچگونه تغییر اساسی در خصوص شرایط امنیتی و محیط رمزارزها را طی یک سال گذشته شاهد نبوده ایم، حجم توکن های دیجیتال به سرقت رفته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است».

موسسه TRM همچنین هشدار داده که با توجه به شرایط موجود، میزان و پیچیدگی حملات سایبری شکلی روزافزون به خود گرفته و احتمالا در آینده باید شاهد حملات بیشتر به محیط بلاکچین باشیم.

لازم به ذکر است، موضوع امنیت سایبری در سیستم های بلاکچین به دلیل عدم وجود پایانه های مبادلاتی ثابت و مشخص در تراکنش ها، از جمله مواردی است که امنیت این دست از دارایی ها را تا حد زیادی مورد تهدید قرار می دهد.

کد خبر: ۲۹۴٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha