۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
۵۶ هزار تن کالا از زنجان صادر شد
مدیرکل گمرک زنجان:

۵۶ هزار تن کالا از زنجان صادر شد

زنجان- مدیرکل گمرک زنجان گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۵۶ هزار تن کالا از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه قبل به لحاظ ارزش ۹ درصد افزایش و از نظر وزنی نیز ۲۷ درصد کاهش دارد.

به گزارش بازار و به نقل از گمرک زنجان، زین العابدین گنج‌خانلو گفت: ارزش تقریبی این میزان صادرات در استان ۱۱۹ میلیون دلار برآورد شده است.

وی اظهار داشت: واردات موقت گمرک استان در این مدت نیز ۱۳۰ هزار تن به ارزش بیش از ۴۵ میلیون دلار گزارش شد که نسبت به مدت مشابه گذشته از نظر ارزش ۹۰ درصد و از نظر وزنی نیز ۴۴ درصد افزایش دارد.مدیرکل گمرک استان ادامه داد: واردات قطعی گمرک استان بیش از ۹۴ میلیون دلار به وزن تقریبی ۵۳ هزار تن ثبت شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۴۴ درصد و از نظر وزنی نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرگمرک استان زنجان گفت: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

گنج خانلو بیان داشت: میزان صادرات استان در سال جاری بر مبنای واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شده که این میزان صادرات بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد تعیین شده که در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

کد خبر: ۲۹۴٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha