۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
رکورد مصرف برق شکسته شد

رکورد مصرف برق شکسته شد

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) گفت: نصاب جدید تقاضای مصرف برق کشور روز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ برای بار سوم در سال جاری شکسته شد و به ۷۶ هزار و ۷۶۷ مگاوات رسید.

به گزارش بازار، از شرکت مدیریت تولید،انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی ادامه داد: در حالی که براساس آمارهای اعلامی سازمان هواشناسی امروز(شنبه) با افزایش دمای هوا، گرمترین روز غیر تعطیل سال رقم خورد، نیاز مصرف برق نیز رکورد جدیدی از خود به جای گذاشت.

وی با بیان اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته ۷۱ هزار و ۴۸۶ مگاوات ثبت شده بود،گفت: این میزان امروز با میزان ۷۶ هزار و ۷۶۷ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته ،افزایش ۵۲۰۰ مگاواتی را ثبت کرده است که عدد بسیار بزرگی و در حد نیاز مصرف دو استان اصفهان و چارمحال و بختیاری است .

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه براساس گزارش های سازمان هواشناسی، همزمانی افزایش دمای هوا در جنوب و شمال کشور باعث بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده است و کشور گرمترین روزهای خود را سپری می کند گفت : با تلاش همه همکاران شبکه برق کشور پایدار است.

وی از همه هموطنان درخواست کرد: با کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیون ها جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند.

به گفته وی، هموطنان در این شرایط با انجام راهکارهای ساده مثل تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ می توانند کمک شایانی به تامین برق پایدار کشور کنند.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha