۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
اقدام تلافی‌جویانه چین پس از افزایش تعرفه‌های اتحادیه اروپا

اقدام تلافی‌جویانه چین پس از افزایش تعرفه‌های اتحادیه اروپا

دولت چین در اقدامی تلافی‌جویانه پس از اعمال تعرفه‌های موقت اتحادیه اروپا برای واردات خودروهای برقی این کشور، مرحله بعدی تحقیقات خود را در مورد واردات برخی کالاها از این اتحادیه اعلام کرد.

به گزارش بازار، به نقل از راشاتودی، دولت چین در اقدامی تلافی‌جویانه پس از اعمال تعرفه‌های موقت اتحادیه اروپا برای واردات خودروهای برقی این کشور، مرحله بعدی تحقیقات خود را در مورد واردات برخی کالاها از این اتحادیه را اعلام کرد.

اتحادیه اروپا با استناد به تحقیقات خود درباره "یارانه ناعادلانه" پکن به تولیدکنندگان خودرو، روز پنجشنبه تعرفه‌هایی از ۱۷.۴ تا ۳۷.۶ درصد را برای واردات خودروهای برقی چین اعمال کرد که علاوه بر ۱۰ درصد عوارض موجود برای این کالاها محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، وزارت بازرگانی چین روز جمعه در واکنش به این موضوع اعلام کرد که در ۱۸ ژوئیه جلسه استماعی برگزار خواهد کرد تا به ادعاهایی مبنی بر اینکه برخی تولیدکنندگان اتحادیه اروپا کالاهای خود را در چین کمتر از نرخ بازار می‌فروشند، رسیدگی کند.

اتحادیه اروپا به‌منظور مهار سیل خودروهای برقی ارزان‌قیمت چین و محافظت از تولیدکنندگان خود، از ۵ ژوئیه، افزایش شدید تعرفه این خودروها را اعمال کرد.

طبق بیانیه مطبوعاتی کمیسیون اروپا که روز پنجشنبه منتشر شد، تعرفه‌های اضافی موقت به‌میزان تا ۳۸ درصد از ۵ ژوئیه برای حداکثر مدت چهار ماه اعمال خواهد شد.

این تصمیم نه ماه پس از آن اتخاذ می‌شود که اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، تحقیقاتی را درباره سیل خودروهای ارزان‌قیمت چینی که وارد این بلوک شده‌اند، اعلام کرد.

بر اساس این تحقیقات، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسید که خودروهای کاملاً برقی چین از "یارانه ناعادلانه" سود می‌برند، که باعث ایجاد "تهدید آسیب اقتصادی" برای خودروسازان اتحادیه اروپا می‌شود.

تصمیم قطعی و نهایی در مورد این تعرفه‌ها قرار است تا ماه نوامبر اعلام شود و در عین حال مذاکرات بین بروکسل و پکن برای حل این موضوع ادامه خواهد یافت.

اتحادیه اروپا بزرگترین بازار خارج از کشور برای سازندگان چینی خودروهای برقی محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۹۴٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha