۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کانادا تنها کشوری در دنیا بود که اجازه برگزاری انتخابات را نداد
سرپرست وزارت امور خارجه:

کانادا تنها کشوری در دنیا بود که اجازه برگزاری انتخابات را نداد

باقری، سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ما تنها یک کشور در دنیا داشتیم که اجازه نداد ایرانیان عزیز از حق رای خودشان استفاده کنند آن هم کشور کانادا است.

به گزارش بازار، علی باقری سرپرست وزارت خارجه در حاشیه جلسه ستاد انتخابات خارج از کشور گفت: انتخابات همواره یک جشنواره مردم سالاری اسلامی در کشور ما است، غیر از اینکه مردم رای می‌دهند برای اینکه در مسیر و سرنوشت آینده خودشان سهیم باشند و از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام متکی به مردم است و پشتوانه آن مردم هستند، تک تک آرای مردم به عنوان یک مولفه پشتیبان و حامی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران مولفه‌های مختلف قدرت سخت و نرم را داریم و از توانمندی‌های علمی در کشور همچون منابع طبیعی، انسجام ملی، توانمندی نظامی، توانمندی‌های صنعتی و ... برخوردار هستیم؛ اما انتخابات یکی از جلوه‌هایی است که می‌تواند هم خودش به عنوان یک مؤلفه قدرت عمل بکند و هم می‌تواند پشتیبان دیگر مولفه‌های قدرت باشد.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه به عنوان مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور برای خود یک رسالت ملی، انقلابی و دینی می‌داند که بستر لازم و تسهیلات لازم را برای مشارکت هرچه بیشتر ایرانیان عزیز خارج از کشور برای مشارکت پرشور و شعور در انتخابات فراهم بکند.

باقری خاطرنشان کرد: در این دور وزارت امور خارجه و به ویژه بخش مربوط به برگزاری انتخابات با استفاده از تجارب ادوار گذشته انتخابات تلاش کرد که تسهیلات بیشتری را در اختیار هم‌میهنان عزیز در خارج از کشور قرار بدهد تا آنها به راحتی و سهولت بتوانند در این امر مهم ملی، اسلامی و انقلابی مشارکت بکنند.

کانادا تنها کشوری که اجازه برگزاری انتخابات را نداد

علی باقری اشاره کرد: ما تنها یک کشور در دنیا داشتیم که اجازه نداد ایرانیان عزیز از حق رای خودشان استفاده کنند آن هم کشور کانادا است. کانادا که خودش را مدعی به ظاهر حقوق بشر قلمداد می‌کند ولی در برابر انجام این امر مهم یعنی مشارکت ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات تمام قد ایستاد و اجازه نداد که انتخابات برگزار بشود.

وی افزود: تنها کشور ناقض حقوق ایرانیان خارج از کشور، کشور کانادا بود؛ این همان کشوری است که چند روز قبل یک پیمان راسخ با تروریست‌ها بست و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که یک نهاد مقدس مبارزه با تروریست در سطح منطقه و دنیا شناخته می‌شود را در فهرست تروریستی قرار داد.

سرپرست وزارت امور خارجه ادامه داد: به نظرم طبیعی است که همواره تروریست‌ها مخالف و مقابل مردم سالاری و دموکراسی هستند؛ در اینجا کانادا در واقع آن مسیر را خودش تثبیت کرد؛ یک روز آمد همپانی با تروریست‌ها را اعلام کرد و یک روز دیگر هم جلوی دموکراسی سد ایجاد کرد.

کد خبر: ۲۹۴٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha