۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
رانندگی نیمه خودران سطح ۲.۵ با آریزو ۸

رانندگی نیمه خودران سطح ۲.۵ با آریزو ۸

امروزه سیستم های همیار راننده پیشرفته یا ADAS به بخش جدایی ناپذیر خودروهای لوکس و در سطح کلاس جهانی تبدیل شده‌اند.

به گزارش بازار، سیستم‌های پیشرفته همیار راننده، ویژگی‌هایی تکنولوژیکی به منظور افزایش ایمنی هستند که آریزو ۸ به عنوان لوکس‌ترین خودرو مونتاژی در بازار، با داشتن ۱۴ رادار هوشمند تبدیل به خودرویی متمایز در بازار خودرو کشورمان شده است.

امروزه سیستم های همیار راننده پیشرفته یا ADAS به بخش جدایی ناپذیر خودروهای لوکس و در سطح کلاس جهانی تبدیل شده‌اند. این سیستم از سنسورهای مختلف، دوربین‌ها، رادارها و فناوری‌های متعدد دیگری کمک می‌گیرد تا اطلاعات مورد نیاز از محیط اطراف خودرو را جمع‌آوری می‌کنند و ایمنی و سرعت واکنش را از طریق هشدار اولیه و سیستم های خودکار افزایش ‌دهند.

در میان سدان‌های لوکس بازار کشورمان، آریزو ۸ با داشتن ۱۴ سیستم پیشرفته همیار راننده، سرآمد صنعت خودروسازی کشورمان است. رادارهای آریزو ۸ با رنج تشخیص حداقل ۲۱۰ متر در جلو و ۷۰ متر در عقب، عمل می‌کنند و با مانیتورینگ ۳۶۰ درجه، سطح بالایی از ایمنی فعال در سفرها را خواهید داشت.

برای آگاهی از مزایای این رادارها و نتایج ارزشمند آن، قصد داریم رادارهای موجود در آریزو ۸ را بررسی کنیم که شما را با رانندگی نیمه خودران و جهش تکنولوژیکی در صنعت خودروسازی آشنا می‌کند.

مجموعه رادارهای حرکت در خط

رادار هشدار خروج از لاین (LDW): در صورتی که در حین رانندگی به طور ناخواسته و بدون استفاده از راهنما از خطوط جاده منحرف شوید، رادار تغییر لاین (روی صفحه کیلومتر خودرو) به راننده هشدار می‌دهد.

رادار حرکت بین خطوط (LKA): اگر به هشدار تغییر لاین ناخواسته روی کلاستر توجه نکنید، این رادار با به دست گرفتن فرمان، خودرو را به مسیر خود باز می‌گرداند.

ترمز اضطراری (AEB): هنگام تشخیص مانع مقابل خودرو و در صورتی که احتمال برخورد با آن وجود داشته باشد و راننده اقدامی ننماید، ترمز خودرو به طور کاملا هوشمند فعال می‌شود.

رانندگی نیمه خودران سطح 2.5 با آریزو 8

مجموعه رادارهای هشدار خط

رادار نقطه کور (BSD): در صورت وجود وسیله نقلیه در نقطه کور خودرو، روی آینه‌ جانبیِ همان سمت به راننده هشدار می‌دهد تا از تغییر ناگهانی لاین خود اجتناب کند.

رادار هشدار تغییر لاین (LCA): در حالتی که راننده متوجه هشدار وجود خودرو در نقطه کور در آینه جانبی نشده باشد و با فعال کردن راهنمای همان سمت قصد تغییر جهت و حرکت را داشته باشد، صدای راهنمای خودرو قطع و صدای هشدار دستیار تغییر لاین به گوش می‌رسد تا راننده متوجه وجود خودرویی در نقطه کور شود.

مجموعه رادارهای هشدار برخورد

رادار هشدار برخورد از عقب (RCW): در نتیجه نزدیک شدن بیش از حد وسیله نقلیه‌ای از عقب، به منظور جلب توجه راننده، فلاشرهای عقب خودرو روشن شده و به راننده نیز هشدار داده می‌شود.

رادار هشدار برخورد از جلو (FCW): در هنگام نزدیک شدن بیش از حد به یک شی یا وسیله نقلیه، به راننده هشدار داده می‌شود.

مجموعه رادارهای خروج از پارک

رادار هشدار خروج از پارک (RCTA): هنگام خروج از پارکینگ با دنده عقب، اگر وسیله نقلیه‌ای به صورت متقاطع در حال نزدیک شدن باشد، این رادار به شما هشدار می‌دهد.

ترمز هوشمند خروج از پارک (RCTB): اگر در حین خروج از پارک متوجه نزدیکی وسیله نقلیه یا شی در حال عبور نشوید، این سیستم به طور خودکار فعال و خودرو را تا زمان رفع خطر متوقف می‌کند.

رادارهای هشدار درها

هشدار باز شدن درب عقب (DOW): اگر در هنگام باز کردن درهای خودرو، وسیله‌ای در حال نزدیک شدن باشد، این رادار با اعلام هشدار، از بروز برخورد جلوگیری می‌کند.

رادارهای کمکی رانندگی در شب

نور بالای هوشمند (IHC): هنگامی که سیستم تشخیص دهد خودرویی به شما نزدیک می‌شود، به صورت خودکار از نور بالا به نور پایین تغییر حالت می‌دهد و بعد از عبور وسیله نقلیه، مجددا نور بالا فعال می‎شود.

رانندگی نیمه خودران سطح 2.5 با آریزو 8

رادارهای کمکی ترافیکی

کروز کنترل تطبیقی (ACC): این سیستم وسایل نقلیه مقابل را رصد می‌کند و فاصله با خودرو مقابل را رعایت می‌کند و به محض خالی شدن فضای کافی، مجددا اقدام به افزایش سرعت می‌کند.

دستیار کروز یکپارچه (ICA): در سرعت‌های ۶۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، این سیستم ضمن کنترل سرعت و حفظ فاصله ایمن از خودرو مقابل، با تشخیص خطوط جاده، خودرو را در مرکز لاین حفظ می‌کند.

سیستم کمکی ترافیک (TJA): این سیستم در شرایط ترافیکی و در محدوده سرعت ۰ تا ۶۰ کیلومتر کنترل پدال‌های گاز و تمرز را بر عهده می‌گیرد و فاصله ایمن از خودروی مقابل را حفظ می‌نماید.

نگاهی به تکنولوژی رادارها نشان می‌دهد با فعالیت سیستم‌های پیشرفته همیار راننده، ایمنی و کیفیت رانندگی شما به حد بسیار قابل قبولی افزایش می‌یابد و آگاهی محیطی راننده از هشدارها و موانع، رانندگی با خیال آسوده‌تری را در هنگام مسافرت‌ها و یا سفرهای روزانه ارتقا می‌بخشد.

کد خبر: ۲۹۴٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha