۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
قیمت برنج ایرانی ۶ درصد کاهش یافت

قیمت برنج ایرانی ۶ درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت کنونی برنج ایرانی در آستانه فصل برداشت به سبب ازدیاد عرضه ۵ تا ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، رضا کنگری از کاهش ۵ تا ۶ درصدی قیمت برنج ایرانی در آستانه فصل برداشت تولید داخل خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی در عمده فروشی‌ها ۹۵ تا ۱۰۰ هزارتومان، برنج پرمحصول ۶۵ تا ۱۰۰ هزارتومان و برنج خارجی ۴۵ تا ۵۵ هزارتومان است که با احتساب حداکثر ۱۲ تا ۱۵ درصد سود به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گفته او، با توجه به رکود حاکم بر بازار، قیمت روغن کاهش یافته است. همچنین قیمت حبوبات از ثبات نسبی در بازار برخوردار است.

کنگری با بیان اینکه کمبودی در تامین ذخایر کالاهای اساسی ایام محرم نداریم، افزود: با توجه به فراوانی عرضه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت کالاها در ایام محرم تغییری نداشته باشد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه قیمت شکر در بازار ثبات ندارد، گفت: قیمت مصوب هرکیلو شکر ۳۵ هزارتومان است که با احتساب ۱۰ درصد ارزش افزوده و ۳ درصد سود بنکداری باید با نرخ ۴۲ تا ۴۳ هزارتومان عرضه شود که در نهایت با نرخ ۴۶ هزارتومان به دست مصرف کننده برسد، اما به دلیل مشخص نبودن مرجع متولی توزیع بنکداری، قیمت شکر نوسان دارد.

او از افزایش ۳ برابری مصرف شکر در ایام محرم خبر داد و گفت: بنابر آمار ۳۵ تا ۴۰ درصد شکر واحدهای صنفی فاقد شناسه هستند که باید از بنکداری‌ها تامین شود، اما متاسفانه امکان خرید شکر صنف ما از بازارگاه وجود ندارد که همین امر منجر به نوسانات قیمت شکر در بازار شده است.

کد خبر: ۲۹۳٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha