۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
اقتصاد دانش بنیان لازمه حفظ منابع انسانی کارآمد و نخبه کشور
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اقتصاد دانش بنیان لازمه حفظ منابع انسانی کارآمد و نخبه کشور

اصفهان -مرتضوی؛ استاندار اصفهان گفت: ضرورت دارد با ظرفیت ‌سازی‌های ضروری، بستری برای حفظ منابع انسانی نخبه و کارآمد کشور فراهم کنیم که مهم ترین منبع در این راستا روی آوردن به اقتصاد دانش بنیان است.

سیدرضا مرتضوی، ، در حاشیه یازدهمین جلسه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید، در بازدیدی که از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشت، گفته بود «الحق قطب علم و فناوری کشور اینجاست و باید قدردان این ظرفیت باشیم.» همچنین تاکید کرد که اولین تکلیف این قرارگاه، ایجاد شرایطی برای رشد و تکرار و افزایش اقتصاد دانش بنیان ها است.

وی افزود: یازدهمین نشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان به منظور امضای «توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست جمهوری و استانداری اصفهان در حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان» برگزار شد؛ این توافق ‎نامه علاوه بر این که در حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان تدوین شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شاهد این هستیم که رویکردهای ارزشمندی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری در پیش گرفته شده و رویه ‌های جدیدی را برای این نگاه منطقه ‌ای تعریف و ارائه داده ‌اند، بیان کرد: تمامی این فعالیت ها در راستای توجه به ظرفیت‌های موجود است تا تمرکزمان روی موضوعات دیگر، باعث غفلت ما از استعدادها و بضاعت‌ها و پتانسیل‌ها که در مناطق مختلف کشور هست نشود.

وی ادامه داد: در حققیت ما به عنوان دستگاه ‌های اداری و حکمرانی در استان ماموریت ‌هایی داریم و باید متناسب با ماموریت ‌ها و اهدافی که تعریف کرده ‌ایم در بخش ‌های مختلف مشکلات را رفع و شرایط تسهیل در فرایندها را ایجاد کنیم.

مرتضوی افزود: لازم است تلاش کنیم تا اکوسیستم دانش‌بنیان استان را با ظرفیت‌هایی که همه دستگاه ها به میدان می‌آوردند؛ حمایت کرده و در صورت نیاز برخی رویه‌های جدید را تعریف کنیم تا جایی که دغدغه عزیزانی که در این حوزه وارد می‌شوند غیر از ماموریتی که شرکت برای خودش تعریف می‌کند چیز دیگری نباشد.

نبود ظرفیت‌ های جذب نخبگان موجب فرار مغزها می شود

وی درباره جذب منابع انسانی کارآمد در سازمان ها و شرکت ها تاکید کرد: گاهی به علت نبود ظرفیت‌ های جذب، نیروی انسانی کارآمد، تحصیلکرده و نخبه ما دچار سرخوردگی شده و عدم تعلق خاطر به حل مسائل و مشکلات و ایجاد نوآوری‌ ها و خلاقیت ‌ها؛ سبب فرار مغزها می‌ شود.

استاندار اصفهان گفت: ضرورت دارد با انجام ظرفیت ‌سازی های ضروری، بستری برای حفظ منابع انسانی فراهم کنیم. همچنین در حوزه زیرساخت‌ ها و ایجاد بنگاه‌ های مختلف استان برای حمایت از ظرفیت ‌هایی که وجود دارد و ایجاد می ‌شود؛ باید کمک کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: طی سه سال گذشته تلاش‌ های بسیاری در خصوص ورود شرکت ‌های بزرگ در تعاملات اقتصادی با هدف استفاده از ظرفیت های فناوری استان در حوزه اقتصاد دانش بنیان و ظرفیت ‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌ های فناور استان صورت گرفته است که می توان آغاز این تحول را با فولاد مبارکه و پالایشگاه دانست و در ادامه چند قرارداد و تفاهم نامه با معاونت علمی رئیس جمهور بسته و در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: با حرکت راهبردی که معاونت علمی بستر آن را فراهم کرده، آینده درخشانی در پیش‌ رو خواهیم داشت؛ باید قدردان ظرفیت های بسیار خوب باشیم و این توافق نامه وجه التزامی برای تمامی افراد باشد و بتوانیم در آتیه نزدیک اهداف کمی که در تفاهم نامه قید شده را حتی زودتر از زمان آن محقق کنیم.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha