۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
قیمت نفت در قله ۲ ماهه ایستاد

قیمت نفت در قله ۲ ماهه ایستاد

قیمت نفت در معاملات امروز بازار آسیا تغییری نداشت و تحت تاثیر دورنمای رشد تقاضای تابستانی و اختلالات ناشی از یک توفان گرمسیری، نزدیک به بالاترین رکورد ۲ ماهه معامله شد که روز گذشته به آن صعود کرده بود

به گزارش بازار، بهای معاملات نفت برنت ۵۱ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش یافت و به ۸۷ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته حدود ۲ درصد صعود کرده بودند.

انتظار می‌رود تقاضا برای بنزین در آمریکا، با آغاز فصل سفرهای تابستانی در این کشور، افزایش پیدا کند. انجمن خودروی آمریکا پیش‌بینی کرده است که سفر در دوره تعطیلات روز استقلال در هفته جاری، ۵.۲ درصد بالاتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و سفرهای خودرویی، ۴.۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

عامل دیگری که از قیمت نفت پشتیبانی کرد، افزایش ریسک مرتبط با تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و نشانه‌های فروکش تورم در آمریکاست که امیدها به کاهش نرخ بهره را احیا کرده است.

بازارها همچنین به نظاره اختلالات احتمالی در فعالیت‌های پالایشی و تولید نفت فراساحلی آمریکا تحت تاثیر وقوع توفان گرمسیری بریل نشسته اند که روز دوشنبه، کارائیب را درنوردید.

چارالامپوس پیسوروس، تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری در شرکت کارگزاری ایکس ام در این باره گفت: توفان گرمسیری خطرناک در دریای کارائیب، به مکزیک خواهد رسید و این امر، نگرانی‌ها درباره آسیب دیدن عرضه را تشدید کرده است. همچنین آمار اقتصادی اخیر آمریکا این دیدگاه بازار را تقویت کرده است که فدرال رزرو احتمالا نرخ‌های بهره را امسال کاهش خواهد داد.

تیم ایوانز، تحلیلگر انرژی مستقل اظهار کرد ریسک‌های ژئوپلیتیکی فزاینده به پتانسیل صعودی بازار نفت افزوده است. با این حال، نشانه‌های رشد کمتر از حد انتظار تقاضا، روند رشد قیمت نفت را محدود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار منتشره نشان داد واردات نفت به آسیا در نیمه اول سال میلادی جاری، کمتر از مدت مشابه سال میلادی گذشته بود. آسیا بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت در جهان است.

کد خبر: ۲۹۳٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha