۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۰
هوش مصنوعی اقتصاد کره جنوبی را تغییر می‌دهد؟

هوش مصنوعی اقتصاد کره جنوبی را تغییر می‌دهد؟

صادرات کره جنوبی در ماه ژوئن برای نهمین ماه متوالی افزایش یافت البته سرعتش کم‌تر از حد انتظار بود زیرا تقاضای قوی برای تراشه و خودرو بهبود صادرات در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را تقویت کرد.

به گزارش بازار، داده‌های اولیه گمرکی کره جنوبی نشان می‌دهد که فروش خارج از کشور در ماه ژوئن با ۵.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵۷.۰۷ میلیارد دلار رسیده، در حالی که واردات با ۷.۵ درصد کاهش در مدت مشابه به ۴۹.۰۷ میلیارد دلار رسیده است.

رشد صادرات پیش‌بینی‌های تحلیلگران از رشد ۶.۳ درصدی نسبت به سال گذشته را نادیده گرفت. صادرات تراشه به لطف افزایش قیمت، ۵۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، در حالی که صادرات خودرو ۳.۸ درصد افزایش یافت.

صادرات کره جنوبی از ۹ مقصد اصلی، فروش به شش مورد از آنها در ژوئن افزایش یافت. داده‌ها نشان داد صادرات به ایالات‌متحده و چین به ترتیب ۱۶.۸ درصد و ۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

جئونگ یونگ تاک، اقتصاددان اظهار کرد که محموله‌های خارج از کشور در نیمه دوم ادامه خواهند داشت، زیرا رونق جهانی پیرامون هوش مصنوعی به حمایت از تقاضا برای تراشه‌های کره جنوبی ادامه می‌دهد، به ویژه زمانی که شرکت اپل محصولات جدید را عرضه می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود که وون (واحد پول کره) به دلیل دلار قوی ضعیف باقی بماند و از صادرات کره جنوبی حمایت کند.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha