۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
برنامه اعضای بریکس برای افزایش همکاری در زمینه کشاورزی

برنامه اعضای بریکس برای افزایش همکاری در زمینه کشاورزی

وزیر کشاورزی روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس در سال ۲۰۲۵ با در نظر گرفتن اعضای جدید، برنامه جدیدی را برای همکاری در زمینه کشاورزی ایجاد و تصویب خواهند کرد.

به گزارش بازار، اوکسانا لوت، وزیر کشاورزی روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس در سال ۲۰۲۵ با در نظر گرفتن اعضای جدید، برنامه جدیدی را برای همکاری در زمینه کشاورزی ایجاد و تصویب خواهند کرد.

وی در اظهارات خود که روز جمعه منتشر شد، تأکید کرد که دولت روسیه آماده مشارکت فعال در توسعه این برنامه گروه بریکس است.

لوت گفت: یکی دیگر از نتایج ریاست، گزارش کلی اجرای برنامه اقدام برای همکاری کشورهای بریکس در حوزه کشاورزی در سال های ۲۰۲۱-۲۰۲۴ بود که دیروز در جلسه کارگروه بریکس در زمینه کشاورزی به تصویب رسید.

وی افزود: باید تأکید کنم که در اجرای مفاد این طرح به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم، می‌خواهم به این نکته توجه کنم که در چارچوب ریاست برزیل در بریکس در سال ۲۰۲۵، باید طرح جدیدی را با در نظر گرفتن این موضوع تدوین و تصویب کنیم.

به گفته این وزیر روسی، کشورهای عضو بریکس "بهترین" منابع طبیعی را در اختیار دارند. به عنوان مثال، سهم زمین کشاورزی در کشورهای بریکس بیش از ۳۰ درصد از مساحت جهانی است.

وی گفت: کشورهای بریکس برای تقویت موقعیت خود در بازار جهانی کشاورزی و تامین بی وقفه عرضه برای تضمین امنیت غذایی جهان، پتانسیل قابل توجهی دارند.

این مقام روسیه افزود: در سال ۲۰۲۴، بریکس به طور قابل توجهی گسترش یافته و کشورهای جدیدی به ما ملحق شده‌اند... من مطمئن هستم که ما به توسعه مشارکت سیاسی و اقتصادی بین کشورهایمان در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی ادامه خواهیم داد.

بریکس در ابتدا شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود و نام خود را از حروف اول این کشورها گرفته است.

این گروه سال گذشته با پیوستن ایران، عربستان سعودی، اتیوپی، مصر، آرژانتین و امارات متحده عربی و ابراز علاقه بیش از ۴۰ کشور دیگر به دنبال به چالش کشیدن نظم جهانی تحت سلطه اقتصادهای غربی، عضویت خود را گسترش داد.

کد خبر: ۲۹۳٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha