۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
توافق وزارت صمت و بانک مرکزی برای تامین مالی ۱۰۰ همتی بخش تولید

توافق وزارت صمت و بانک مرکزی برای تامین مالی ۱۰۰ همتی بخش تولید

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از توافقنامه سه جانبه وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای تامین مالی حدود ۱۰۰ همتی در این ستاد خبر داد.

به گزارش بازار، محمدباقر علی خانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: ستاد تسهیل در سی و یک استان کشور دارای دبیرخانه است که ریاست دبیرخانه این ستاد، بر عهده استاندار است و دبیر آن نیز رئیس سازمان صمت آن استان است.

وی افزود: اولین کاری که در این ستاد انجام می‌شود صدور مصوبات در کارگروه ستاد است. دومین کاری که این ستاد انجام می‌دهد مرتبط به مشکلاتی است که حل آن از توان استان خارج است که پرونده آنها به کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی در کشور ارسال می‌شود. رؤسای کمیته‌ها، شامل رؤسای دستگاه‌های عالی کشوری هستند و تلاش می‌کنند که مشکلات آنها را در همین کمیته‌ها حل کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که قوانین مزاحم در حوزه تولید، از جمله شناسایی و لغو آنها در سطح کشور را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه تأمین مالی با دستورالعمل وزیر صمت بر عهده ستاد تسهیل در سراسر کشور است، گفت: با توجه به اینکه میزان تقاضا بسیار بیشتر از میزان ورودی‌ها بود وزیر صمت موافقتنامه ای با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد امضا کرد که تأمین مالی حدود ۱۰۰ همتی در دستور کار وزارت صمت قرار گرفت. این موضوع از طریق معاونت هماهنگی وزارت صمت در حال پیگیری است.

علیخانی یادآور شد: اگر موضوع متقاضیان در ادارات صمت حل نشد طی نامه‌ای به ستاد اصلی ارجاع می‌یابد.

کد خبر: ۲۹۳٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha