سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد دلاری دومین تراشه‌ساز بزرگ کره‌ جنوبی

سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد دلاری دومین تراشه‌ساز بزرگ کره‌ جنوبی

اس‌کی هاینیکس که بازوی نیمه‌رسانای گروه اس‌کی است، قصد دارد ۱۰۳ تریلیون وون (۷۴.۸ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۸، سرمایه‌گذاری کند که منعکس‌کننده تلاش این شرکت برای تحکیم آینده کسب و کار خود است.

به گزارش بازار، گروه اس‌کی در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود ۸۰ درصد معادل ۸۲ میلیارد وون به سرمایه‌گذاری در تراشه‌های حافظه پهنای باند بالا اختصاص خواهد یافت.

تراشه‌های اچ‌بی‌ام اس‌کی هاینیکس، برای استفاده با شتاب دهنده‌های هوش مصنوعی انویدیا، بهینه‌سازی شده‌اند. در راستای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، اس‌کی تلکام و اس‌کی برادباند، ۳.۴ تریلیون وون در کسب و کار دیتاسنتر خود سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

این برنامه پس از آن اعلام شد که چی تائه وون، رئیس گروه اس‌کی و حدود ۲۰ مدیر ارشد، دیدارهای استراتژی سالانه‌ای برای بحث درباره مسیر فعالیت دومین گروه تجاری بزرگ کره جنوبی پس از سامسونگ برگزار کردند. این مدیران مذاکرات فشرده‌ای به مدت ۲۰ ساعت درباره راه‌های به‌سازی این گروه برگزار کردند که کسب و کارهای دیگری شامل انرژی، مواد شیمیایی و باتری دارد.

مدیران تصمیم گرفتند که گروه اس‌کی قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، حدود ۸۰ تریلیون وون از عملیات و تعمیرات اساسی کسب و کار تولید کند. این اهداف همچنین شامل تضمین ۳۰ تریلیون وون جریان نقدی آزاد در سه سال است تا نسبت بدهی به سهام خود را زیر ۱۰۰ درصد نگه دارد. بر اساس این بیانیه، این گروه که سال گذشته ۱۰ تریلیون وون از دست داد، انتظار دارد در سال میلادی جاری، ۲۲ تریلیون وون سود پیش از مالیات ثبت کند و افزایش آن به ۴۰ تریلیون وون در سال ۲۰۲۶ را هدف گذاری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که برای اولین بار است که اس‌کی، برنامه‌های سرمایه گذاری خود را تا سال ۲۰۲۸ فاش می‌کند، اس‌کی هاینیکس، برنامه‌های سرمایه‌گذاری زیادی را در سال جاری اعلام کرده است که شامل ۳.۸۷ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه بسته بندی پیشرفته و مرکز تحقیقاتی برای محصولات هوش مصنوعی در ایندیانا می‌شود. این شرکت در داخل کشور، ۱۴.۶ میلیارد دلار برای ساخت مجتمع تراشه‌های حافظه جدید و ادامه سرمایه‌گذاری‌های داخلی دیگر از جمله در «خوشه نیمه‌رسانای یونگین» هزینه می‌کند.

کد خبر: ۲۹۳٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha