۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
پیگیر رهاسازی آب از سد نمرود هستیم | ورودی آب کاهش یافت
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

پیگیر رهاسازی آب از سد نمرود هستیم | ورودی آب کاهش یافت

سمنان- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: مکاتبات متعددی به منظور رهاسازی آب از سد نمرود از استان تهران برای تأمین میزان آب حقابه بران گرمسار و آرادان صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید احسانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه پیگیری هایی برای رفع معضل کمبود آب در گرمسار صورت گرفته است، تاکید کرد: مکاتبات متعددی از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با شرکت‌های مدیریت منابع آب ایران و آب منطقه ای تهران به منظور رهاسازی آب از سد نمرود برای تأمین میزان آب حقابه بران گرمسار و آرادان صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از اضافه‌برداشت‌های بالادست این خط انتقال بازدیدهای متعدد میدانی با حضور مسئولان مختلف از شبکه آبرسانی به گرمسار و آرادان صورت گرفته است، افزود: مطالبه کشاورزان غرب استان سمنان مبنی بر تأمین آب برای مردم این شهرستان‌ها از محل حقابه آنان از حبله‌رود بحق است و شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تمام توان در کنار مردم برای احقاق حق آنان تلاش کرده و این تلاش ادامه خواهد یافت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه کاهش آورد آبی به سد نمرود به دلیل خشکسالی یکی از مهم‌ترین علت‌های وضعیت آب تحویلی به گرمسار در سال‌های اخیر است افزود: بروز برخی تخلفات در بالادست و محدوده استان تهران نیز بر میزان آب ورودی به شهرستان‌های گرمسار و آرادان از محل سد نمرود اثرگذار بوده است.

احسانی بیان کرد: برای برقراری آب پایدار و با کیفیت برای مصرف شرب شهرستان های گرمسار ، آرادان و شهر ایوانکی در اواخر سال ۱۴۰۲ و اوایل امسال نسبت به انجام عملیات لایروبی کانال انتقال آب سیمین دشت به گرمسار به طول حدود ۲۱ کیلومتر و با حجم عملیات لایروبی ۶۰ هزار مترمکعب و همچنین لایروبی حوضچه آرامش بند انحرافی بنکوه به حجم تقریبی ۲۰ هزار مترمکعب اقدام شده است.

وی با اشاره به اجرا و افتتاح خط انتقال آب شرب غرب استان سمنان به طول حدود ۲۳ کیلومتر و تأثیر آن بر افزایش کیفیت آب شرب مردم در این مناطق، بیان کرد: در مجموع آب تخصیص یافته برای مصرف شرب منطقه غرب استان سمنان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و البته کیفیت آب تحویلی به آبفای شهرستان گرمسار با توجه به اجرای بخشی از خط انتقال آب به گرمسار و همچنین لایروبی کانال‌های انتقال حوضچه آرامش آن در سیمین‌دشت و بنکوه و تلاش‌های صورت گرفته در هفته‌های اخیر از سوی مسئولان سیاسی و اجرایی استان و شهرستان نسبت به سال گذشته بهبود نسبی یافته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش تأمین آب برای مصرف کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلایل مختلف عنوان کرد: با این حال با پیگیری‌های مجدانه شرکت آب منطقه‌ای سمنان و به منظور آبیاری گندمزارهای این منطقه در اردیبهشت‌ماه امسال، رهاسازی آب از سد نمرود انجام شده و سبب افزایش ۲۲ درصدی تامین آب کشاورزان منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد.

احسانی اضافه کرد: این رقم از پنج میلیون و ۱۲۴ هزار و ۶۰۰ متر مکعب در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به ۶ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۲۰ متر مکعب در اردیبهشت‌ماه امسال رسید و این مهم نشان می‌دهد که شرکت آب منطقه‌ای سمنان با جدیت مطالبات کشاورزان را در چارچوب قوانین دنبال می‌کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای مدیریت منابع آبی حوضه حبله‌رود، از حضور مدیران شرکت آب منطقه‌ای سمنان در جلسات شورای تأمین شهرستان گرمسار به منظور بررسی مشکلات و محدودیت های آبی و حقابه شهرستان‌های گرمسار و فیروزکوه از سد نمرود و همچنین تأمین آب شرب و حقابه بران دشت گرمسار به عنوان بخشی از این اقدامات یاد کرد.

کد خبر: ۲۹۳٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha