سهم ۴ درصدی  هوش مصنوعی در تقاضای برق جهانی  ۲۰۲۸| کاربردهای پنهان هوش مصنوعی را نادیده نگیریم
مراکز داده برای امنیت ملی ضروری می شوند

سهم ۴ درصدی هوش مصنوعی در تقاضای برق جهانی ۲۰۲۸| کاربردهای پنهان هوش مصنوعی را نادیده نگیریم

رشد هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال به این معنی است که مراکز داده برای امنیت ملی ضروری‌تر می‌شوند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا در مقاله ای نوشت: هوش مصنوعی قابلیت‌های پیش‌بینی و هشدار اولیه جدیدی مانند پیش‌بینی انتخابات، رشد محصول، جریان درآمد و تحرکات نظامی ایجاد کرده است که همگی پیامدهای استراتژیک و نظامی قابل توجهی دارند. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.


از آنجایی که فضای عمومی پر از واژه‌هایی مانند هوش مصنوعی و کریپتو است، جامعه امنیت ملی همچنان با پیامدهای این که ایالات متحده آمریکا چگونه از آنها به‌عنوان ابزار حکومت‌داری استفاده می‌کند دست‌وپنجه نرم می‌کند. فناوری همیشه در حال تغییر موازنه قدرت ژئوپلیتیک جهانی هم از نظر نظامی و هم از نظر اقتصادی است. ارزهای دیجیتال تهدیدی بالقوه برای «چوب بزرگ» مورد علاقه واشنگتن، یعنی تحریم‌های اقتصادی است. به عنوان مثال، شرکت های روسی از تتر برای دور زدن تحریم ها و خرید قطعات و سلاح های هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند. روسیه در نهایت می‌تواند از مزایای یک ارز باثبات و پذیرفته شده در جهان بهره ببرد، در حالی که مجبور نیست با قوانینی که ایالات متحده آمریکا دیکته می‌کند بازی کند.
هوش مصنوعی قابلیت‌های پیش‌بینی و هشدار اولیه جدیدی مانند پیش‌بینی انتخابات، رشد محصول، جریان درآمد و تحرکات نظامی ایجاد کرده است که همگی پیامدهای استراتژیک و نظامی قابل توجهی دارند. یگان‌های نظامی کوچک متصل و یکپارچه با استفاده از هوش مصنوعی در جنگ های آینده مؤثر هستند و بسیاری از کشورها شروع به توجه به آن کرده‌اند. با این حال، وزارت دفاع تلاش کافی برای تهیه و ادغام هوش مصنوعی در عملیات نظامی ایالات متحده آمریکا انجام نداده است.

تقریباً در هر صنعت شاهد گسترش هوش مصنوعی هستیم و در آینده نزدیک، این صنایع برای عملکرد صحیح به هوش مصنوعی متکی خواهند بود. هر چه مراکز داده بزرگتر باشند، مدل هوش مصنوعی قدرتمندتر است. با این حال، برخلاف تقریباً هر تجارت دیگری، آنها فقط به یک ورودی اصلی نیاز دارند: برق و تجهیزات مربوط به آن

باید گفت تفاوت جدی بین تأثیرات درک شده از این فناوری ها و واقعیات اجرای آنها وجود دارد. مسائل پیش پا افتاده تر مانند مصرف برق عمدتاً توسط رهبران و عموم مردم هنگام بحث در مورد این فناوری های جدید و تأثیر آنها بر امنیت ملی مورد توجه قرار نمی گیرد. به طور خاص، برای هر کشور یا گروهی که می‌خواهد از این ابزار استفاده کند، نیازهای زیرساختی خاصی وجود دارد.
هوش مصنوعی آماده تبدیل شدن به نفت آینده است و مراکز داده میدان های نفتی هستند که داده ها از آنها استخراج خواهد شد. تقریباً در هر صنعت شاهد گسترش هوش مصنوعی هستیم و در آینده نزدیک، این صنایع برای عملکرد صحیح به هوش مصنوعی متکی خواهند بود. هر چه مراکز داده بزرگتر باشند، مدل هوش مصنوعی قدرتمندتر است. با این حال، برخلاف تقریباً هر تجارت دیگری، آنها فقط به یک ورودی اصلی نیاز دارند: برق و تجهیزات مربوط به آن.
این فناوری ها به چه مقدار نیرو نیاز دارند؟ در حال حاضر، فعالیت های استخراج و پشتیبانی بیت کوین بین ۶۷ تا ۲۴۰ تراوات ساعت یا ۰.۲ تا ۰.۹ درصد از کل مصرف برق جهان در سال را مصرف می کند. در حوزه هوش مصنوعی، توان محاسباتی مورد نیاز برای استفاده از برق هر ۱۰۰ روز دو برابر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸، ۴ درصد از تقاضای برق جهانی را به خود اختصاص دهد.

در درگیری‌های آتی، مراکز داده سیستم عصبی مرکزی نیروی های رزمی متصل خواهند بود و حفاظت یا نابودی آن‌ها تعیین‌کننده اصلی نتیجه درگیری‌ها خواهد بود. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط هر سرباز، پهپاد، هواپیما، تانک و سیستم نظارتی باید در یک تصویر از کل میدان نبرد تفسیر شود


بعید است که تولید سخت‌افزار از شرق آسیا دور شود، با این حال مراکز داده‌ای که هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال را تامین می‌کنند، در مناطقی با نیروی ارزان و قابل اعتماد فراوان ساخته خواهند شد. هزینه زمین در مقایسه با هزینه برق و تجهیزات تقریبا ناچیز است. اهمیت این مراکز داده اغلب در زرق و برق محصولی که تولید می کنند گم می شود.

در درگیری‌های آتی، مراکز داده سیستم عصبی مرکزی نیروی های رزمی متصل خواهند بود و حفاظت یا نابودی آن‌ها تعیین‌کننده اصلی نتیجه درگیری‌ها خواهد بود. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط هر سرباز، پهپاد، هواپیما، تانک و سیستم نظارتی باید در یک تصویر از کل میدان نبرد تفسیر شود، که فرماندهان می‌توانند از آن برای تصمیم‌گیری استفاده کنند. در حال حاضر ذخیره سازی و قدرت محاسباتی مورد نیاز برای انجام این وظایف برای یک نیروی جنگی در مقیاس کامل، تنها در یک مرکز داده یافت می شود. با این حال، مراکز داده تلفن همراه در حال توسعه هستند.
خبر خوب این است که هوش مصنوعی و تا حدی ارزهای دیجیتال به تازگی شروع به بلوغ در فناوری فراگیر کرده‌اند. ترس، اساساً به دلیل عدم درک و آموزش، مکالمه را در مورد ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی شکل می دهد. آموزش باید در کانون توجه قرار گیرد، زیرا درک ترس از ناشناخته ها را فرو می نشاند.

کد خبر: ۲۹۳٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha