۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
روند پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴

روند پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، دنیای کریپتو با افزایش چشمگیر تعداد صاحبان ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به نقطه عطف قابل‌توجهی رسید.

به گزارش بازار، در سال ۲۰۲۴، دنیای کریپتو با افزایش چشمگیر تعداد صاحبان ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به نقطه عطف قابل‌توجهی رسید.

Triple A، یک شرکت فین‌تک است که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌ها و معاملات ارز دیجیتال پردازش شوند. اخیراً گزارشی با عنوان «وضعیت مالکیت جهانی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴» منتشر کرده است که نگاهی عمیق به روند مالکیت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان را نشان می‌دهد.

اریک باربیر، موسس و مدیرعامل Triple-A، در پیش‌نویس این گزارش اظهار داشت:

در حال حاضر بیش از ۵۶۲ میلیون نفر در سراسر دنیا دارنده ارزهای دیجیتال هستند. تعداد این افراد نسبت به سال ۲۰۲۳ که ۴۲۰ میلیون نفر مشغول خرید ارز دیجیتال بودند افزایش‌یافته است که ۶.۸ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. مردم قاره آسیا در خط مقدم دارندگان رمزارزها قرار دارند و آمریکای شمالی در پشت سر آنها جای گرفته است. به‌طورکلی پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان در حال افزایش است و این روند پذیرش در تمامی قاره‌ها مشاهده می‌شود.

انفجار رشد کریپتو در سراسر جهان

رشد پذیرش ارزهای دیجیتال به‌ویژه در میان جوانان ۲۴ تا ۳۵ ساله که ۳۴ درصد از دارندگان رمزارزها را تشکیل می‌دهند، قابل‌توجه است. این گروه سنی بزرگ‌ترین بخش را در بین تمام گروه‌های سنی تشکیل می‌دهد.

روند پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴

کشورهای پیشرو در این پدیده امارات متحده عربی و سنگاپور با نرخ مالکیت ۲۵.۳ درصد و ۲۴.۴ درصد هستند. در میان ۳۰ کشور با بالاترین نرخ مالکیت، بازارهای نوظهوری مانند ترکیه و آرژانتین و همچنین اقتصادهای کوچک‌تر مانند اسلوونی و لوکزامبورگ مشاهده می‌شوند. آسیا با افزایش‌پذیرش از ۲۶۸.۲ میلیون به ۳۲۶.۸ میلیون مالک، جایگاه پیشرو خود را در مالکیت ارزهای دیجیتال حفظ کرده و پس از آن آمریکای شمالی با ۷۲.۲ میلیون نفر قرار دارد.

رشد سریع پذیرش جهانی ارزهای دیجیتالی بسیار بیشتر از روش‌های پرداخت سنتی، با نرخ رشد مرکب سالانه ۹۹ درصد بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳، در مقایسه با میانگین ۸ درصد برای روش‌های پرداخت سنتی است.

پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال

این گزارش نه‌تنها افزایش تعداد دارندگان ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد، بلکه تنوع استفاده از آنها در بخش‌های مختلف را نیز برجسته می‌کند. با ماهیت غیرمتمرکز و راحتی تراکنش‌های دیجیتالی، جای تعجب نیست که کریپتو توجه بخش فزاینده‌ای از جمعیت جهان را به خود جلب کند.

برای مشاغل، این روندها فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌دهند. پذیرش کریپتو به‌عنوان یک گزینه پرداخت مزایای کلیدی از جمله دسترسی به بازارهای جدید و توانایی جذب مشتریان جوان و آگاه به فناوری را ارائه می‌دهد.

چرا معاملات ارزهای دیجیتال محبوب هستند؟

روند پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال می‌تواند به دلایل مختلفی رخ‌داده است.

۱. رشد تکنولوژی بلاک چین: ارزهای دیجیتال استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای انتقال و نگهداری امن داده‌ها را فراهم می‌کنند. این تکنولوژی پایه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم است.

۲. افزایش قابلیت مقاومت در برابر تورم: برخی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به عنوان وسیله‌ای جهت حفظ ارزش و مقابله با تورم و تغییرات تورمی استفاده می‌شوند.

۳. پذیرش وسیع‌تر: برخی کشورها و شرکت‌ها اقداماتی برای قبول ارزهای دیجیتال به‌عنوان واحد پرداخت خود اتخاذ کرده‌اند، که این امر باعث افزایش استفاده از این ارزها توسط افراد و شرکت‌ها می‌شود.

۴. عدم وابستگی به بانک‌ها: ارزهای دیجیتال امکان پرداخت و انتقال سرمایه را بین افراد بدون نیاز به بانک‌ها یا موسسات مالی ایجاد می‌کنند که این ویژگی نیز بر افزایش محبوبیت آن‌ها تأثیرگذار است.

به‌هرحال این تحلیل‌ها شاید منوط به رویدادها و شرایط خاص سال ۲۰۲۴ باشد، ولی انتظار می‌رود که ارزهای دیجیتال به‌سرعت در آینده به‌عنوان یک جزء مهم از سیستم‌های مالی جهانی توسعه یابند.

سخن پایانی

در نهایت، این گزارش در مورد وضعیت مالکیت کریپتوهای جهانی در سال ۲۰۲۴ بینش‌های ارزشمندی را در مورد تکامل سریع این فضا و پیامدهای آن برای مشاغل در سراسر جهان ارائه می‌دهد. واضح است که ارزهای دیجیتال دیگر یک پدیده حاشیه‌ای نیستند، بلکه عنصری هستند که به طور فزاینده‌ای در اقتصاد جهانی یکپارچه شده‌اند.

کد خبر: ۲۹۲٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha