۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
با اقدام دولت سیزدهم در منطقه گوره استان بوشهر از هدر رفت سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار جلوگیری شد
استاندار بوشهر:

با اقدام دولت سیزدهم در منطقه گوره استان بوشهر از هدر رفت سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار جلوگیری شد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با اقدام دولت سیزدهم در منطقه گوره از هدر رفت سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه با اشاره به فعال شدن مجدد پروژه مخازن استراتژیک منطقه گوره در شمال استان بوشهر اظهار داشت: این مهم با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم اجرایی و عملیاتی شده و از هدر رفت سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: آیین افتتاح و بهره‌برداری از مخازن استراتژیک ذخیره سازی نفت خام گوره همزمان با ۱۶ پروژه نفت، پالایش و پتروشیمی به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از طریق ویدئو کنفرانس با دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نفت برگزار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید، در راستای فعال سازی این پروژه ها، اهتمام جدی و ویژه داشتند و بحمدالله به ثمر رسید.

ابوذر شریفی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز اظهار داشت: مخازن ذخیره سازی استراتژیک نفت خام منطقه گوره با ظرفیت ۴ میلیون بشکه نفت خام امروز افتتاح شد.

وی افزود: ارزش این مخازن که متشکل از ۲ مخزن یک میلیون بشکه‌ای و ۴ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای می‌باشد ۷۵ میلیون دلار است.

ابوذر شریفی با اشاره به توقف این پروژه در دهه ۹۰ گفت: این پروژه ابتدای دهه ۸۰ آغاز شد که متاسفانه در اواسط دهه ۹۰ روند اجرای آن متوقف شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم این پروژه با تاکید رئیس جمهور شهید مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، مجددا فعال شد و در یک کار فشرده امروز این طرح وارد مدار بهره برداری شد.

وی ضمن بیان ثمرات این مخازن استراتژیک خاطرنشان کرد: این مخازن استراتژیک ۴ میلیون بشکه‌ای ثمرات زیادی برای کشور در پی خواهد داشت چرا که با تحریم‌های ظالمانه و به دلیل عدم تکمیل این پروژه در دولت گذشته، سالانه بیش از ۳۰ میلیون دلار عدم نفع به کشور تحمیل می‌شد.

کد خبر: ۲۹۲٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha