۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
۱۹ هزار کردستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند
بازرس کل استان کردستان:

۱۹ هزار کردستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند

سنندج- بازرس کل استان کردستان گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار کردستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قرار دارند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط بازرسی استان کردستان، عیسی هواسی در این خصوص گفت: ۱۹ هزار متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در صف انتظار بانک‌ها در استان کردستان هستند.

هواسی با اشاره به اینکه هیچ بانکی حق ندارد برای پرداخت تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری بیش از یک ضامن بخواهد، عنوان کرد: خرید و فروش هر گونه وام کاملا غیر قانونی است.

بازرس کل استان کردستان عنوان کرد: باید در مدت زمان یک ماه آینده روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان کردستان تعیین تکلیف شده و انتظار داریم که بانک ها همکاری بهتری در این زمینه داشته باشند.

وی به موضوع بیمه و پرداخت خسارت اشاره کرد و افزود: براساس قانون بیمه مکلف هستند ظرف ۲۰ روز خسارت را پرداخت کنند به محض وقوع اتفاق باید ۵۰ درصد خسارت را قبل صدور حکم به زیان دیده پرداخت کنند.

بازرس کل استان کردستان با اعلام اینکه بیش از ۲ هزار و ۲۱۶ فقره شکایت به سازمان در استان ارسال شده است، گفت: بیشترین شکایت‌ها مربوط به شهرداری است.

هواسی از افزایش ۳۰ درصدی بازرسی‌ها در سال گذشته در سطح استان خبر داد و افزود: اولویت اصلاح فرایندهاست و بر این اساس سال گذشته ۱۳۲ گزارش اصلاحی و ۵۲ پیشنهاد داده شده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha