۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
دادوستد ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی در بورس کالا

دادوستد ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی در بورس کالا

بیش از ۱۱ میلیون و ۳۷۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان در خرداد امسال در بازار فیزیکی بوس کالا دادوستد شد.

به گزارش بازار، آمار معاملات بورس کالای ایران در سومین ماه از سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که در این ماه ۱۱ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۲۷۵ تن انواع کالا به ارزش ۱۲۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد.

بر اساس این گزارش، تالار محصولات صنعتی و معدنی در خرداد ۱۴۰۳ میزبان معامله بالغ بر ۹ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۲۰۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان بود.

در این تالار ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۶۳ تن سیمان، یک میلیون و ۸۷۰ هزار و ۹۰۰ تن سنگ آهن، یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۸۸ تن فولاد، ۹۸۷ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی، ۳۴ هزار و ۱۷۰ تن آلومینیوم، ۳۱ هزار و ۶۰ تن مس، ۲ هزار و ۷۸۰ تن روی، ۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۷۰۰ تن کک، ۲۰۰ تن چدن و ۴۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها دادوستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز در خرداد ۱۴۰۳، یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۱۷ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۳۶.۳ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به‌این‌ترتیب ۴۳۱ هزار و ۳۰۰ تن انواع مواد پلیمری، ۳۷۸ هزار و ۱۶۵ تن قیر، ۱۷۰ هزار و ۹۱۰ تن وکیوم باتوم، ۱۵۴ هزار تن لوب کات، ۱۷۷ هزار و ۷۹۵ تن مواد شیمیایی، ۲۹ هزار و ۳۷۵ تن گوگرد، ۱۷ هزار و ۱۱۷ تن روغن، یک هزار و ۸۲۰ تن گازها و خوراک ها و ۵۶۰ تن عایق رطوبتی در این تالار به فروش رفت.

این گزارش می‌افزاید: ۴ تن و ۵۷ کیلوگرم زعفران به ارزش ۳۸۱ میلیارد تومان در تالار کشاورزی به فروش رسید.

همچنین ۷۰ هزار و ۷۵۰ تن انواع محصول به ارزش ۱.۲ هزار میلیارد تومان نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

کد خبر: ۲۹۲٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha