۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
۹۵ درصد حقوق دولتی معادن استان زنجان مربوط به معدن انگوران است
مدیرکل صمت استان زنجان:

۹۵ درصد حقوق دولتی معادن استان زنجان مربوط به معدن انگوران است

زنجان-گلشنی فرد،مدیرکل صمت استان زنجان گفت: ۹۵ درصد حقوق دولتی معادن استان زنجان مربوط به معدن انگوران است و  حقوق دولتی معادن خصوصی از سال‌های ۹۶ و ۹۷ بلاتکلیف مانده بود.

مجید گلشنی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار، از وجود ۴۶۰ معدن در استان زنجان خبر داد و گفت: ۱۰۹ مورد از این تعداد فعال بوده و ۸۵ مورد از این موارد سلب صلاحیت شدند و طبق ضوابط، معدنی باید فعال شود که امتیاز بهره‌برداری به نام شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

وی تعداد معادن فعال فعلی را ۲۰۲ مورد اعلام کرد و بیان داشت: پهنه‌های مهم بعد از ۱۱ سال به نتیجه رسید و توانستیم برای ۱۱ نقطه مستعد در پهنه‌های اکتشافی طارم و سلطانیه پروانه اکتشاف صادر کنیم که چند مورد هم نیاز به تعیین تکلیف دارد و یکی از معادن مهم تهیه طرح اکتشافی معدن طلا است.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: معدن یا باید فعال و یا در اختیار دولت باشد یا به مزایده برود و در اواخر سال ۴۰۱ هشت مزایده عمومی و سه مزایده اختصاصی برگزار شد و بالغ بر ۴۰ معدن برای ابطال به شورای عالی معادن ارسال شده است.

گلشنی فرد تاکید کرد: بین استخراج اسمی و استخراج واقعی نیز تفاوت زیادی بود و برخی از معادن فعال نیز بی‌ضابطه استخراج می‌کردند و اکتشاف هم رها شده بود.

وی افزود : ۹۵ درصد حقوق دولتی معادن استان زنجان مربوط به معدن انگوران است و حقوق دولتی معادن خصوصی از سال‌های ۹۶ و ۹۷ بلاتکلیف مانده و بسیار ناچیز بود اما با پیگیری‌های انجام شده وصول حقوق دولتی معادن خصوصی ۲۷۰ رشد یافت.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان زنجان ،با بیان اینکه ضمانت‌نامه‌های بانکی نیز به روز نشده بود و مبلغ سال‌های گذشته را پرداخت می‌کردند،افزود: در حال حاضر ۱۵۰ معدن را شناسایی و ضمانت‌نامه حدود ۱۲۰ معدن را به روز کردیم.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha