۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
رکود صنعت ساختمان در پی سیاست های انقباضی دولت در اعطا تسهیلات
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رکود صنعت ساختمان در پی سیاست های انقباضی دولت در اعطا تسهیلات

گرگان- اغنامی، مدیرعامل گروه تولیدی کوپر گفت: باتوجه به اینکه حمایت های دولتی بجز در حوزه مسکن ملی وجود ندارد، سیاست های انقباضی در اعطا تسهیلات باعث رکود این حوزه شده است.

حسین اغنامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گروه تولیدی کوپر از سال ۱۳۹۶ در زمینه محصولات بتنی و مخصوصا در سه زمینه بلوک های سبک غیر باربر یا بلوک های عایق بتنی، اسپیسرهای بتنی و ملات های ویژه کف سازی در حال فعالیت است.

مدیرعامل گروه تولیدی کوپر با بیان اینکه بخش عمده مواد اولیه از تبریز و مشهد تهیه می شود، افزود: با توجه به چالش هایی مانند برخورد با فصل برداشت محصول و افزایش بالای کرایه بار، نیاز به دپو مواد اولیه برای یک تا دوماه به وجود می آید که هزینه زیادی صرف این کار می شود.

اغنامی با بیان اینکه سیاست های انقباضی دولت باعث کاهش پول در بازار شده، گفت: باتوجه به اینکه حمایت های دولتی بجز در حوزه مسکن ملی وجود ندارد و صنعت مسکن یکی از بزرگترین صنایع کشور است، سیاست های انقباضی در اعطا تسهیلات باعث رکود این حوزه شده که همین مسئله باعث می شود بسیاری از صنایع مرتبط با صنعت ساختمان با رکود مواجهه شوند.

مدیرعامل گروه تولیدی کوپر با بیان این مسئله که تا این لحظه صادرات انجام نداده ایم، یادآور شد: حمل و نقل یکی از چالش هایی که حوزه صادرات است زیرا کرایه بار بسیار افزایش یافته که این موضوع نه تنها برای صادرات به خارج کشور بلکه برای ارسال محصول به استان های غیر همجوار مانند تهران نیز تولید کننده را با مشکل مواجه می کند و این کار عملا غیرممکن شده است.

اغنامی با بیان اینکه از جمله چالش های دیگر بحث تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است، گفت: از آنجا که خریداران بیشتر تمایل به خرید شرایطی به صورت چک یا اقساط دارند اما مواد اولیه به صورت نقدی خریداری می شود، باید سرمایه در گردش بیشتری وارد کنیم که در بعضی موارد امکان پذیر نیست.

تولید محصولی سبک برای کف سازی ساختمان

وی با بیان اینکه واگذاری هر صنعتی از جمله صنعت ساختمان به بخش خصوصی موجب عملکرد بهتر خواهد داشت، بیان کرد: در حال حاضر عمده بخش مسکن در دست بخش خصوصی است و دولت فقط در پروژه های خاص خود سرمایه گذاری می کند.

مدیر عامل گروه کوپر تصریح کرد: برای اولین بار محصولی را برای کف سازی ساختمان تولید کرده ایم که یک محصول سبک شده با جرم حجمی ۲۵۰ کیلوگرم بر متر مربع و جایگزینی برای فوم بتن که جرم حجمی آن۶۰۰کیلوگرم بر متر مکعب است، به حساب می آید.

وی اضافه کرد: این محصول باتوجه به مقاومت بسیار بالا و روش اجرای بسیار ساده نیاز به نیروی متخصص و دستگاه های خاص ندارد علاوه بر اینکه سرعت ساخت و ساز را افزایش و هزینه های تمام شده را پایین می آورد، باعث افزایش صرفه جویی در سازه نیز می شود.

وی با بیان اینکه این محصول در یک متر مربع باعث کاهش وزن سقف تا ۱۱۴ کیلوگرم نسبت به حالتی که با فون بتن اجرا شده، می شود، افزود: پایه آن بر اساس سبکدانه صنعتی «پرلیت» است، «پرلیت» مصالح سبکی است و مقاومت ندارد اما با ترکیب بیس «پرلیت» با برخی الیاف و نانو پلیمرها نقص مقاومتی را برطرف و محصولی تولید شده که تقریبا ۶ تن بر متر مربع مقاومت فشاری دارد، علاوه بر حسن های اقتصادی، زیست محیطی این محصول عایق بسیار خوب صوت و حرارت نیز است.

کد خبر: ۲۹۲٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha