۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
۳۱ میلیون مگاوات ساعت برق در بورس معامله شد| رشد قابل توجه عرضه ۳۵ نیروگاه خصوصی
ابتدا تا انتهای خردادماه امسال؛

۳۱ میلیون مگاوات ساعت برق در بورس معامله شد| رشد قابل توجه عرضه ۳۵ نیروگاه خصوصی

۳۹ شرکت توزیع برق از آغاز خردادماه تا پایان هفته گذشته ۳۰ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۲۶ مگاوات ساعت برق با متوسط قیمت ۱۱۸۸ ریال و حداقل نرخ ۸۵۰ ریال در بورس انرژی‌ معامله کردند.

به گزارش بازار، گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای خردادماه تا سه‌شنبه (۱۴۰۳/۰۳/۲۹) تعداد ۲۶ نیروگاه دولتی و ۳۵ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بودند. در این مدت در مجموع ۲۹۵۸ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد. همچنین حجم معاملات روزانه به ۳۰ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۲۶ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۱۸۸ ریال و حداقل نرخ ۸۵۰ ریال در بورس انرژی‌ و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۹۰ریال رسید.

بر اساس این گزارش در روز دوشبه حجم عرضه نیروگاه‌های دولتی فروشنده به یک میلیون و ۲۵۴ هزار مگاوات ساعت رسید که افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای خردادماه تا سه‌شنبه (۱۴۰۳/۰۳/۲۹) تعداد ۲۶ نیروگاه دولتی و ۳۵ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بودند که نیروگاه‌های دولتی با ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۶۶۸ مگاوات ساعت حجم بیشتری از معاملات را به خود اختصاص دادند، از طرفی حجم عرضه نیروگاه‌های خصوصی ۱۳ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۹۳ مگاوات ساعت بوده است که ۴۶ درصد از حجم کل فروش را شامل می‌شود البته که در این بین سهم نیروگاه‌های دولتی نسبت به نیروگاه‌های خصوصی بیشتر بود.

نکته مهم این روزها افزایش ۹۱ درصدی حجم فروش نیروگاه‌های خصوصی از کل بود که از ۳۳ درصد در روز دوشنبه به ۶۲ درصد در روز سه‌شنبه رسید. از طرفی تعداد معاملات هم طی این بازه زمانی یک هفته‌ای از ۲۵۵۰ به ۲۹۵۸ رسیده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha