۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
۸۵ درصد واحدهای صادرکننده‌های استان سمنان تعهدات ارزی‌شان را انجام دادند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان:

۸۵ درصد واحدهای صادرکننده‌های استان سمنان تعهدات ارزی‌شان را انجام دادند

سمنان- رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه ۸۵ درصد واحدهای صادرکننده‌های استان تعهدات ارزی‌شان را انجام دادند، گفت: هنوز مشکلاتی در راستای تعهدات ارزی وجود دارد که باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر جمعه‌ای شامگاه شنبه در شصتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان به میزبانی اتاق، بابیان اینکه ۸۵ درصد از میان واحدهای صادرکننده در سطح استان خوشبختانه توانسته‌اند تعهدات ارزی خود را انجام دهند، ابراز کرد: این موضوع علی‌رغم مشکلات موجود این واحدهای تجاری و اقتصادی صورت گرفته تا بتوانیم شاهد تسهیل‌گری در راستای بازگشت ارز برای واحدهای صادرکننده باشیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سیستم بانکی و ارزی برای صادرکنندگان نیز، افزود:  یکی از مسائلی که مشکل برای صادرکنندگان برای تأمین ارز به وجود آورده موضوع به‌روز نبودن سامانه بانک ‌مرکزی است.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: این موضوع همچنین درزمینهٔ اطلاعات متناقض موجود بانک مرکزی نیز وجود دارد که توانسته تأثیر منفی در صنعت معدن و تجارت و حتی متقاضیان بگذارد از سوی دیگر باید گفت عدم تدوین دستورالعمل برای  بازگشت ارز صادراتی از محل ورود موقت از دیگر موانع و مشکلات پیش پای صادرکنندگان است.

جمعه‌ای با اشاره به مسدود شدن پیش از موعد سامانه برای رفع تعهد ارزی و عدم پذیرش پروانه صادراتی سال ۹۷ و ۹۸، بیان کرد: باید به این موضوع رسیدگی شود تا مشکلات واحدهای صادرکننده دراین‌باره رفع شود.

وی افزود: پیشنهادهایی به‌منظور تشویق صادرکنندگان برای ارزآوری بیشتر و همچنین جلوگیری از تعلیق کارت‌های بازرگانی، تهیه، تدوین و امروز موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۹٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha