۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۴.۵ درصد رسیده است
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۴.۵ درصد رسیده است

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: آمارها نشان می‌دهد که با تلاش‌های دولت سیزدهم متوسط رشد اقتصادی کشور در طول سه سال فعالیت این دولت رکورد شکست و به بیش از ۴.۵ درصد رسیده است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی روند حمایت از تولید، اشتغال پایدار و رشد تولید ملی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در آخرین دیداری که با اعضای هیات دولت داشتند، خاطرنشان کرد: امروز در تیرماه سال ۱۴۰۳ نه تنها اقتصاددان‌های داخلی بلکه نهادهای اقتصادی بین‌المللی نیز رسما به آثار اقتصادی کلان سیاست‌های اخیر اعتراف دارند.

وی اظهار کرد: بانک جهان در گزارشی که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ارائه کرد صراحتا اعلام کرد که اقتصاد ایران مسیر رشد تاب‌آور و پایداری را علی‌رغم تنش‌های ژئوپلتیک در منطقه طی می‌کند. زمانی که بدخواهان ملت ایران اذعان می‌کنند که مسیر رشد اقتصادی ایران رقم خورده است، نشان می‌دهد که در حوزه اقتصاد گام‌های موثری برداشته شده است و علی‌رغم تمام سختی‌ها دولت و مجلس شورای اسلامی موفق شده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در ادامه تصریح کرد: متوسط رشد اقتصادی در این دولت شکسته شد و فقط در دولت هشتم است که متوسط رشد اقتصادی نسبت به دولت سیزدهم بیشتر است. در دولت‌های گذشته از نیمه سالی که دولت را تحویل گرفته‌اند تا نیمه سالی که دولت را تحویل داده‌اند به ترتیب در دولت نهم متوسط رشد اقتصادی ۳.۷ درصد، در دولت دهم یک درصد، در دولت یازدهم ۲.۶ درصد، در دولت دوازدهم ۰.۳ و در سه ساله دولت سیزدهم ۴.۵ درصد متوسط رشد اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌ گذاری‌های خارجی که محقق شده است براساس آماری که از سال ۱۳۸۷ تا امروز وجود داشته یعنی در ۱۷ سال گذشته بالاترین میزان سرمایه‌ گذاری خارجی محقق شده مربوط به سال ۱۳۹۶ بود، اما با تلاش‌های دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ بار دیگر این رکورد شکسته شد و ۴.۱ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۲ نیز بالغ بر ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی محقق شده داشتیم.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha