۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
تحریم مانعی برای آپلود نرم افزار های هوشمند سازی در آپ استور
مدیر توسعه بازار و برندینگ مجموعه نگزیو انتقاد کرد؛

تحریم مانعی برای آپلود نرم افزار های هوشمند سازی در آپ استور

گرگان- حسینی، مدیر برندینگ مجموعه نگزیو گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان در زمینه نرم افزاری هوشمند سازی توسعه داشتند اما به دلیل تحریم ها نمی توانند این نرم افزار ها را در آپ استور آپلود کنند.

هادی حسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شرکت نگزیو بیش از ۱۵ سال است که در زمینه سیستم های جریان ضعیف ساختمان فعالیت دارد و چند سالی است که توانسته تمام تکنولوژی های جریان ضعیف ساختمان را در بستر شبکه آی پی یکپارچه سازی کند.

مدیر توسعه بازار و برندینگ مجموعه نگزیو با بیان اینکه در مصرف تجهیزات هوشمند سازی بسیار خوب پیش رفته ایم، خاطرنشان کرد: در حوزه تکنولوژی ساخت، بسیاری از شرکت های دانش بنیان وارد کننده سخت افزار در زمینه هوشمندسازی هستند و در زمینه نرم افزاری هم توسعه داشتند اما به دلیل تحریم ها نمی توانند این نرم افزار ها را در آپ استور آپلود کنند.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگ سازی سیستم هوشمند بسیار خوب جا افتاده و خیلی از سازنده ها با سیستم هوشمند آشنا هستند، گفت: بیش از ۵۰ تا۶۰ درصد ساختمان های مناطق بالا شهر هوشمند سازی را به صورت پیش فرض در ساختمان ها اجرا می کنند.

حسینی ادامه داد: در شرکت نگزیو به دنبال افزایش تعداد ساختمان های هوشمند سازی شده به بالای ۹۰ درصد هستیم.

وی با بیان این نکته که در مصرف تجهیزات هوشمند سازی از کشورهای دیگر جلوتر هستیم، یادآور شد: در کشور ما و کشورهای عربی به واسطه فرهنگ و سبک زندگی به نوعی هوشمند سازی اقبال بهتری داشته است و ساختمان سازها در این زمینه بیشتر هزینه کردند.

حسینی با تاکید بر این مساله که در حال حاضر سکوی دیجیتال را در ایران راه اندازی و وابستگی به خارج کشور نداریم، افزود: بسیاری از کارخانه ها به این پلتفرم متصل شدند تا بتوانند مجهز به کنترل اینترنت اشیا شوند.

وی ادامه داد: امروزه لوازم خانگی، از جمله اجاق گاز هوشمند، فر برقی، هود هوشمند و بسیاری لوازم برقی دیگر وارد بازار شده و به نوعی پایه ریزی و بستر سازی اینترنت اشیا و هوشمندسازی وسایل را در ایران انجام دادیم.

حسینی ابراز امیدواری کرد: برای سال آینده نیز گجت های کنترل هوشمند اشیا را به صورت عمومی در تمام فروشگاه ها و لوازم برقی پخش خواهیم کرد تا مصرف کننده بتواند گجت هوشمند خریداری و خانه خود را هوشمند کند.

وی تاکید کرد: این سیستم بسیار ساده است و از طرفی قیمت آن کاهش پیدا کرده و مشتری می تواند به راحتی از آن استفاده کند و امیدواریم در چند سال آینده فرهنگ سیستم هوشمند را حتی در روستاهای ایران هم ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۹۲٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha