۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
شاغل شدن ۷ هزار تحصیلکرده با اجرای طرح کارورزی در ۲ سال

شاغل شدن ۷ هزار تحصیلکرده با اجرای طرح کارورزی در ۲ سال

مطابق آمارهای وزارت کار از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹هزار و ۷۶۳ مورد در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند و حدود ۷ هزار نفر توسط بنگاه ها به کار گرفته شده اند.

به گزارش بازار، طرح کارورزی امکان و فرصتی برای آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط کار محسوب می شود که نه تنها باعث افزایش قابلیت های آنان برای اشتغال در آینده می شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده می دهد تا بتوانند بهتر به علاقمندی ها و گرایش های خود در زمینه های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند. کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که دانش آموختگان دانشگاهی مهارت های شغلی مهمی را همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت شناسی، حل مساله، کارگروهی، خودمدیریتی، برنامه‌ریزی و سازماندهی و آشنایی با فن‌آوری بیاموزد که امروزه برای شاغل شدن بسیار واجب و ضروری هستند.

"طرح کارورزی" یکی از برنامه‌های مهم دولت در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان است و تسهیل در جذب و بکارگیری جوانان در بنگاه ها و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.

وزارت کار با اجرای طرح کارورزی، زمینه آشنایی کارورزان با محیط کار از طریق دوره های آموزشی و تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان بنگاههای اقتصادی را فراهم کرده است.

عملکرد دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ بیانگر این است که تعداد بنگاه های ثبت نام کننده در طرح کارورزی حدود ۲۹هزار و ۷۶۳مورد بوده است و تعداد بنگاه های حائز شرایط جذب کارورز حدود ۲هزار و ۷۹۱ مورد و تعداد قراردادهای منعقده برای پذیرش کارورز از سوی کارفرما حدود۱۳هزار و ۸۶۰ مورد و تعداد جذب و به کارگیری کارورز توسط بنگاه حدود ۶هزار و ۸۷۲ مورد بوده است.

کد خبر: ۲۹۲٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha