۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
خدمت ماندگار دولت سیزدهم برای تقویت و پایداری برق پایتخت

خدمت ماندگار دولت سیزدهم برای تقویت و پایداری برق پایتخت

تلاش برای بهبود و پایداری برق پایتخت یکی از اهداف شهید جمهور بود که با تلاش‌های انجام شده اکنون برق پایتخت در آستانه تحولی بزرگ قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از ایرنا، ناترازی تولید و مصرف برق در سال‌های گذشته سبب بروز خاموشی‌های گسترده شبکه برق در تابستان سال ۱۴۰۰ شد.

دولت سیزدهم از زمانی که سکان امور را به دست گرفت تلاش گسترده‌ای را برای کاهش ناترازی و رفع خاموشی‌ها انجام داد.

این تلاش‌ها در زمینه توسعه ظرفیت نیروگاهی، توسعه خطوط انتقال و توسعه پست‌های برق از یک سو و مدیریت مصرف در بین مشترکان صورت گرفت.

یکی از نقاط مهمی که در توسعه صنعت برق هدف‌گذاری شد توسعه ظرفیت‌های تأمین بر برای تهران بود.

بر این اساس افزایش ظرفیت تأمین برق در تهران در پست‌های انتقال و فوق توزیع پرنیان، اسلامشهر، خاتون‌آباد، یوسف‌آباد، ابوذر، مولوی، شهید آیت و اندیشه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان باهدف تأمین برق موردنیاز متقاضیان صنعتی جدید و همچنین بهبود پایداری و ولتاژ شبکه برای همه مشترکان تجاری، خانگی در سراسر تهران اجرایی شده است.

همچنین توسعه خطوط انتقال برق در تهران باهدف توازن در تأمین برق و جلوگیری از حبس تولید برق نیروگاه‌ها در تهران از طریق تعویض هادی خط تغذیه‌کننده در پست‌های شمس‌آباد ۳ و پرنیان در بخش صنایع و همچنین پست‌های شهریار و شهر قدس در بخش خانگی و تکمیل کامل پروژه احداث خط انتقال ازگل، نمایشگاه، سعادت‌آباد در بخش‌هایی از شمال و جنوب شهر تهران با اعتباری بالغ بر پانزده هزار ریال انجام شد.

احداث بانک خازنی در پست‌های المپیک در شمال غرب تهران و همچنین پرند مسکونی در جنوب تهران باهدف کاهش چشمگیر افت ولتاژ مشترکان و بهبود گسترده پایداری شبکه برق در مناطق استان نصب شده است.

توسعه فیدرهای تغذیه‌کننده برق در بخش فوق توزیع در پست‌های برق بهارستان، پردیس، شهر قدس، شیر پاک سعدآباد و جمال‌زاده در سراسر تهران باهدف تأمین برق متقاضیان جدید و همچنین کاهش افت ولتاژ و بهبود پایداری برق همه مشترکان تهران در بخش‌های خانگی، تجاری و مسکونی با اعتباری بالغ بر هزار و صد میلیارد تومان در دست است.

همچنین احداث ۶ نیروگاه تولید پراکنده باهدف کاهش ناترازی تولید برق در پایتخت و همچنین تأمین برق مشترکان صنعتی در شهرک‌های چرمشهر و عباس‌آباد تهران و همچنین کاهش تلفات برق در بخش انتقال و توزیع از طریق احداث نیروگاه در محل مصرف با اعتباری بالغ بر ششصد میلیارد تومان در دست انجام است.

مجموع این پروژه‌ها در سال جهش تولید با مشارکت مردم با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دستاوردهای خدمت ماندگار با راهبری و حمایت سید الشهدای خدمت شهید رئیسی آماده شده که تعداد قابل‌توجهی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری‌شده و به‌زودی مورد افتتاح رسمی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۹۲٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha