۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
قیمت نفت زیر قله هفته‌ای ایستاد

قیمت نفت زیر قله هفته‌ای ایستاد

بهای نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا که معامله گران منتظر آمار ذخایر آمریکا بودند، تغییر چندانی نداشت و زیر قله ۷ هفته ایستاد.

به گزارش بازار، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت، با ۹ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئیه که روز پنج شنبه منقضی می‌شود، ۱۵ سنت کاهش یافت و به ۸۱ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید.

به دلیل تعطیلات عمومی در آمریکا، معاملات وست تگزاس اینترمدیت در روز چهارشنبه، قیمت نهایی نداشتت. قرارداد تحویل اوت این شاخص، با ۱۵ سنت کاهش، به ۸۰ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت برنت در ابتدای معاملات روز پنجشنبه که بازار به هضم خبر پیشروی تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت، بالا رفت.

ساکنان و پزشکان فلسطینی گفتند نیروهای رژیم صهیونیستی با حمایت تانک‌ها، هواپیماهای جنگی و پهپادها، به پیشروی در شهر رفح ادامه داده و هشت نفر را کشتند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت فیلیپ نووا اظهار کرد: بازار انتظار دارد تشدید جنگ غزه، عرضه نفت از خاورمیانه را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، نگرانی‌ها نسبت به رشد ذخایر، نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی را در حال حاضر تحت الشعاع خود قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، انتشار آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی، به دلیل تعطیلات ملی، به تاخیر افتاده و قرار است روز جاری منتشر شود. طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن، به میزان ۲.۲۶۴ میلیون بشکه افزایش یافته، اما ذخایر بنزین کاهش داشته است.

کد خبر: ۲۹۲٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha