۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
عملیات احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن در کوهبنان آغاز شد
با حضور وزیر صمت؛

عملیات احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن در کوهبنان آغاز شد

صبح امروز ۳۱ خرداد ماه و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استان و شهرستان، عملیات احداث کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن با مساحت ۳۷.۶ هکتار در بخش طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان آغاز شد

به گزارش بازار، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر معیشت مردم و مسائل اقتصادی و اهتمام شهید جمهور بر این موضوع عنوان کرد: صنعت فولاد در توسعه نقش کلیدی دارد و احداث کارخانه کنسانتره در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در پایین دست زنجیره فولاد هم از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود تا با مشارکت مردم و سرمایه خرد آنها، فعالیت‌های سودآور اقتصادی به نتیجه برسد.

عبدالحسین همتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: احداث کارخانه سرب و روی در شهرستان کوهبنان در دست پیگیری است و از همه سرمایه‌گذاران برای رونق تولید و اقتصاد حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به واریزی حقوق دولتی معادن استان کرمان در سال گذشته به خزانه دولت تصریح کرد: سهم استان از این وصولی باید برگشت داده شود و این حق قانونی برای تکمیل و ترمیم زیرساخت‌های مناطق پرداخت شود.

این کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد تومانی آغاز شده و برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۲۹۲٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha