۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶
۴۵ مگاوات پروانه احداث نیروگاه خورشیدی در گرماب زنجان صادر شده است
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

۴۵ مگاوات پروانه احداث نیروگاه خورشیدی در گرماب زنجان صادر شده است

زنجان-مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در منطقه گرماب به ظرفیت ۲۰ مگاوات اشاره کرد و گفت: در مجموع ۴۵ مگاوات پروانه احداث نیروگاه خورشیدی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیده پروانه برهانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران،گفت: کل انرژی دریافتی شبکه ۲ هزار و ۴۹۸ میلیون کیلو وات ساعت است که ۵.۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: این شرکت ۱۸ مشترک با بیش از ۴۹۳ مگاوات قدرت قراردادی دارد و میزان مصرف این شرکت‌ها ۲۷۲ میلیون کیلووات ساعت است که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، تعداد نیروگاه‌های این شرکت را ۳۵ مورد اعبام کرد و گفت: این موارد شامل دو نیروگاه گازی، سه نیروگاه بادی، ۲۳ نیروگاه مقیاس کوچک و هفت نیروگاه خورشیدی است.

برهانی تاکید کرد: پیگیر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به منظور بهره‌مندی از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک در استان هستیم و تلاش داریم ظرفیت نیروگاه خورشیدی را در استان بالا ببریم.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در منطقه گرماب به ظرفیت ۲۰ مگاوات اشاره کرد و گفت: در مجموع ۴۵ مگاوات پروانه احداث نیروگاه خورشیدی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، نیاز مصرف سال جاری را بیش از یک هزار و ۶۹۸ مگاوات بیان کرد و افزود: ضریب بار نیز ۷۸.۳ درصد است و ۱.۸ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۹۲٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha