۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
سرمایه گذاری نامناسب در حوزه انرژی مشکل‌ساز شده است
استاندار کرمان:

سرمایه گذاری نامناسب در حوزه انرژی مشکل‌ساز شده است

کرمان- استاندار کرمان گفت: در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نگرفته و این مسئله در ایام تابستان مشکل‌ساز است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در ستاد تنظیم بازار استان کرمان به اقتضائات منطقه‌ای در آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: مصوبه شورای تامین استان داریم که تا حد امکان از توان تولید داخل استفاده شود و در خرید لباس فرم مدارس از ظرفیت تولیدی استان صورت گیرد، مواردی هم که تبعیت نمی‌کنند با آنها تذکر شود.

وی در خصوص روند قیمت‌گذاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای و دوره‌های مدارس نیز گفت: این قیمت‌گذاری باید براساس یک مبنا باشد، هزینه‌های خدمات جنبی دریافت شود، اما منطقی و براساس یک مبنا.

استاندار کرمان بیان کرد: بازرسی از اصناف توسط هر مجموعه‌ای که صورت می‌گیرد باید منجر به رفع مشکل شهروندان شود و دردی از آنها بکاهد.

فداکار به مشکل قطع برق و دغدغه‌های واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نگرفته و این مسئله در ایام تابستان مشکل‌ساز است.

وی افزود: همه باید پای کار بیایند، چاه‌های کشاورزی می‌توانند در حوزه انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری خوبی داشته باشند و ضمن تامین نیاز خود، در دیگر ماه‌های سال برق تولیدی را بفروشند.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: هزینه‌های دریافتی در مدارس شامل شهریه و برنامه‌های جانبی باید به تاییدیه آموزش و پرورش برسند، ضمن اینکه لباس فرم مدارس نیز در داخل استان باید تهیه شود.

حسن‌زاده همچنین بر بازرسی اتحادیه‌ها بر واحدهای مربوط نیز تاکید کرد.

به گفته محسن محمدی‌نژاد رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش استان، هر شهرستان و منطقه آموزش و پرورش در شورایی با مدیریت آموزش و پرورش نرخ‌های پیشنهادی را تعیین می‌کنند که در نهایت این نرخ‌ها در شورای استانی بررسی و تصویب می‌شوند.

محسن ربیعی رئیس اتاق اصناف کرمان نیز از ۲ هزار و ۸۰۵ مورد بازدید کنترل قیمت طی سه ماه گذشته از اصناف خبر داد و گفت: یک هزار و ۳۱۳ مورد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

کد خبر: ۲۹۱٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha