دو ماهواره بخش خصوصی به مرحله تجمیع رسیدند

دو ماهواره بخش خصوصی به مرحله تجمیع رسیدند

دو ماهواره بخش خصوصی که قرار است در پاییز سال جاری با پرتابگر خارجی به مدار لئو تزریق شوند، وارد مرحله تجمیع شدند.

به گزارش بازار، ماهواره «کوثر» از دستاوردهای فضایی کنسرسیومی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه فضایی است که با وزن ۳۰ کیلوگرم طراحی و ساخته شده است. محدوده تصویر رنگی آن ۱۵ کیلومتر و نرخ تصویربرداری آن ۶ فریم ثانیه تعیین شده است.

این ماهواره دارای وضوح ۳.۴۵ متر بوده و قرار است به ارتفاع ۵۰۰کیلومتری در مدار لئو پرتاب شود؛ تصاویر دریافت‌شده از این ماهواره برای کاربردهای کشاورزی، نقشه‌برداری و حدنگاری مناسب است و عمر مداری این ماهواره ۲ساله خواهد بود.

ماهواره «هدهد» نیز دومین دستاورد فضایی این کنسرسیوم فضایی است. «هدهد» در وزن۴ کیلوگرم و عمر مداری ۴ سال طراحی و ساخته شده است. ارتفاع مداری آن ۵۰۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است و با قرار گرفتن در مدار قرار است ماموریت‌هایی چون اینترنت اشیاء را اجرایی کند.

ماهواره «هدهد» یک ماهواره کیوب‌ست در ابعاد ۳U است که دارای دو ماموریت است که یکی از ماموریت‌های آن ایجاد بستر تبادل پیام اختصاصی در قالب اینترنت اشیاء است که برای آنتن‌دهی و پوشش‌دهی مناطق صعب‌العبور کاربرد دارد.

دومین ماموریت آن امکان‌سنجی یک بستر فضایی برای ناوبری و موقعیت‌یابی است.

حسین شهرابی، مدیر این کنسرسیوم اعلام کرد: ماهواره‌های هدهد و کوثر هم اکنون وارد مرحله تجمیع توسط متخصصان این شرکت شده‌اند.

وی افزود: این دو ماهواره بخش خصوصی با نام‌های «کوثر» و «هدهد» در پاییز سال جاری با پرتابگر خارجی پرتاب می‌شوند.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha