۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
سردرگمی تجار با صدور قوانین آنی
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان انتقاد کرد؛

سردرگمی تجار با صدور قوانین آنی

گرگان- ایری، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: برخی مواقع قوانین آنی و فی البداهه که دولت مردان تصویب می کنند تجار را با چالش مواجه می کند.

بهمن ایری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت نگین درخشان تجارت گلستان نزدیک به 9 سال در زمینه صادرات به کشورهای آسیای میانه فعالیت می کند و مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مواد غذایی و لبنیات، مواد پتروشیمی، شوینده، گل و گیاهان زینتی بیشترین محصولات صادراتی این شرکت است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان افزود: عمده بازار محصولات ما نیز به کشور ترکمنستان است و 80 درصد محصولات به این کشور صادر می شود اما کم و بیش به کشورهای ازبکستان و قزاقستان نیز صادرات انجام می دهیم.

مدیر عامل شرکت نگین درخشان تجارت گلستان ادامه داد: صادر کنندگان با مشکلات بسیاری از جمله پیمان سپاری ارزی، تاثیرات تحریم های کشورهای اروپایی و نبود سیستم های بانکی که باعث شده هزینه انتقالات پولی را افزایش دهد، مواجه هستند.

ایری با بیان اینکه وضعیت ما در تامین کالا خوب است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تولید کنندگانی داریم که می توانند محصولاتی با کیفیت و با توجه به نیاز مشتری تولید کنند اما یک سری قوانین آنی و فی البداهه وجود دارد که تجار را با چالش مواجه می کند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان یادآور شد: به عنوان مثال؛ در روزهای اخیر بار سیب زمینی در مسیر کشور مقصد بود که به یکباره تصمیم گرفته شد صادرات این محصول باید گواهی مبدا شود و به ناچار بار را با زیان در بازار داخلی به فروش رساندیم اما یک هفته بعد این قانون برداشته شد.

وی ادامه داد: متاسفانه قوانین آنی و همچنین برخی مواقع عدم هماهنگی بین نهاده های دولتی برای تجار ضرر و زیان های زیادی به همراه دارد.

کد خبر: ۲۹۱٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha