۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
شبکه منسجم عملکرد پتروشیمی‌ها از طریق نظام‌نامه بازرسی ایجاد می‌شود
رئیس امورپاسخ‌گویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

شبکه منسجم عملکرد پتروشیمی‌ها از طریق نظام‌نامه بازرسی ایجاد می‌شود

رئیس امور بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در تلاشیم که با ویرایش سوم نظام‌نامه بازرسی صنعت پتروشیمی، شبکه بزرگ و یکپارچه‌ای به‌منظور ارتقای عملکرد پتروشیمی‌ها ایجاد شود.

به گزارش بازار، وحید برزگر بیان کرد: سیاست‌گذاری و یکپارچه‌شدن ساختار بازرسی‌های صنعت پتروشیمی با همکاری و تعامل مطلوب هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به تحول در ساختار واحدهای بازرسی منجر می‌شود که این موضوع دستاوردهای ارزشمندی برای صنعت به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه در بیشتر شرکت‌های پتروشیمی، واحد یا متولی بازرسی ایجاد و فعال شده است، افزود: واحدهای بازرسی شرکت‌های پتروشیمی باید به‌منظور اطمینان از اجرای صحیح استانداردها و مقررات فنی، تجهیزات ایمنی و محیط‌زیستی در فرایندها، بهره‌برداری و تولید، برنامه‌های دقیقی برای بازرسی‌های دوره‌ای و نظارت مستمر داشته باشند.

رئیس امور بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه بیشترین فعالیت واحدهای بازرسی، سیاست‌گذاری، همچنین نظارت‌های فنی و مهندسی و رسیدگی به شکایت‌های مختلف است، ادامه داد: بازرسی‌ها به‌عنوان نهادی نظارتی و بی‌طرف نقشی مهم و تعیین‌کننده در فعالیت‌های مختلف صنعت پتروشیمی دارند.

برزگر گفت: ویرایش سوم نظام‌نامه بازرسی صنعت پتروشیمی نهایی شده است و با همگرایی و همکاری میان همه ذی‌نفعان صنعت، به‌سوی تشکیل ساختاری منسجم و پویا گام برمی‌داریم.

وی افزود: این نظام‌نامه به همکاری و همگرایی بیشتر میان ارکان مختلف بازرسی در صنعت پتروشیمی منجر خواهد شد و شبکه بزرگ و یکپارچه‌ای به‌منظور ارتقای عملکرد پتروشیمی‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس امور بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در مناطق عسلویه و ماهشهر همکاری بسیار مطلوبی را در مسیر تشکیل واحدهای بازرسی شرکت‌های خود انجام داده‌اند و هفته گذشته نخستین نشست بازرسی صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه با مشارکت طرح‌ها و مجتمع‌ها در پتروشیمی مروارید، و پیرو آن نشستی نیز در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه برگزار شد.

برزگر ادامه داد: نخستین نشست تخصصی با بازرسی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر نیز به‌زودی برگزار خواهد شد.

وی گفت: به‌زودی همایشی سراسری با هدف تبیین نظام‌نامه جدید بازرسی‌های صنعت پتروشیمی و ارائه دیدگاه‌ها و دستاوردهای کسب‌شده برگزار می‌شود و شرکت‌های پتروشیمی از تمام مناطق کشور در این رویداد حضور می‌یابند.

کد خبر: ۲۹۱٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha