۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
جزئیات ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره

جزئیات ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره

استاندار مرکزی گفت: ساعاتی پیش یک معدن در منطقه جاده اراک-توره دچار ریزش شد که بلافاصله پس از این حادثه با تشکیل ستاد مدیریت بحران و اعزام تیم‌های عملیاتی، امداد و نجات آغاز شد.

به گزارش بازار، ساعاتی پیش یک معدن در منطقه جاده اراک-توره دچار ریزش شد که بلافاصله پس از این حادثه با تشکیل ستاد مدیریت بحران و اعزام تیم‌های عملیاتی، امداد و نجات آغاز شد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان حضور خود در صحنه گفت: امروز مقارن ساعت ۱۰ صبح براساس تلفن واصله به اداره کل بحران استانداری مرکزی خبر ریزش بخشی از معادن سنگ شهرستان شازند دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه با وقوع این سانحه تیم های امدادی و مهندسی از همان ساعات اولیه حادثه در محل حضور یافتند، افزود: حجم ریزش معدن بسیار زیاد است و عملا کار تخلیه با روش های عادی وجود ندارد.

استاندار مرکزی گفت: حدود چهار نفر با چهار وسیله مهندسی زیر این حجم از این آوار گرفتار شدند و عوامل امدادی و مهندسی در تلاش هستند تا به این افراد دسترسی پیدا کنند.

وی بیان کرد: به انداز کافی ماشین آلات متعدد از سطح منطقه فراخوانده شده است و وزیر کشور نیز دقایق پیش در تماس تلفنی دستور کم; احتمالی از سایر استان ها را صادر کرد.

مخلص الائمه افزود: مجموعه دستگاههای اجرایی با محوریت فرمانداری شهرستان شازند مشغول عملیات امداد و نجات هستند و سگ های زنده یاب نیز کار ردیابی را انجام می‌دهند تا محل آواربرداری دقیقا مشخص شود.

وی افزود: بخشی از ریزش به دلیل شیب منفی ایجاد شده این احتمال را می دهد که مجددا ریزش کند، افزود: علت دقیق حادثه مشخص نیست اما براساس تحقیقات اولیه روز گذشته انفجار معدن صورت گرفته و به دلیل عدم ایمن سازی مناسب و یا بارندگی شب گذشته شرایط را تغییر داده است و بر اثر فعالیت امروز در جمع آوری سنگ بر اثر ترک های روز گذشته معدن ریزش کرده است.

وی افزود: فعلا چهار نفر در زیر آوار هستند و عملیات امداد و نجات امیداوارانه ادامه دارد.

کد خبر: ۲۹۱٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha