۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
افزایش ۷ درصدی قیمت آهن در ۲۰ روز گذشته

افزایش ۷ درصدی قیمت آهن در ۲۰ روز گذشته

بازار فولاد در ۲۰ روز گذشته روندی صعودی را تجربه کرده است، اما نوسانات و ابهامات متعددی نیز در این بازار وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بازار آهن و فولاد طی ۲۰ روز گذشته شاهد رشد ۵ تا ۷ درصدی قیمت ها معادل ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان در هر کیلو بوده است، با این حال، در هفته گذشته و به ویژه در روزهای پایانی هفته تقاضا در بازار کاهش یافته و معاملات ضعیف شده است به طوری که برخی از فروشندگان حتی حاضر به دریافت پیش پرداخت نقدی نیستند و فقط به صورت نقدی معامله می کنند.

نرخ دلار طی ۱۰ روز گذشته بین ۵۸۵۰۰ تا ۵۹۵۰۰ تومان در نوسان بوده است و به نظر می رسد هدف بازارساز حفظ قیمت دلار در محدوده ۵۹ هزار تومان باشد.

قیمت میلگرد در هفته گذشته به طور میانگین ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش یافت. قیمت تیرآهن نیز ۵۰ تا ۴۰۰ تومان در هر کیلوگرم بالا رفت و در نهایت با ثبات قیمت به کار خود پایان داد.

قیمت نبشی و ناودانی نیز در ابتدای هفته ۲۰۰ تومان افزایش یافت و در نهایت با قیمت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان به ترتیب برای نبشی و ناودانی معامله شدند.

در مجموع، بازار فولاد در اکثر بخش‌ها روندی ثابت داشت و معاملات کم‌رمق بود. با این حال، با وجود احتمال افزایش قیمت آهن آلات در تیرماه، ثبات در بازار ارز می‌تواند مانع از جهش ناگهانی قیمت‌ها شود.

با توجه به نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و آمریکا، بسیاری از فعالان بازار منتظر روشن شدن نتیجه این انتخابات و سیاست های دولت های جدید هستند؛ علاوه بر این عمق کم بازار، رکود، بلاتکلیفی در حوزه صادرات و سیاست های انقباضی بانک مرکزی منجر به انجماد بازار و کاهش گردش پول در بازار فولاد شده است.

در حال حاضر تقاضای واقعی برای میلگرد با قیمت‌های جدید کاهش یافته و بازار در حال نظاره است. تقاضای سرمایه‌ای فقط زمانی به بازار باز می‌گردد که قیمت‌ آهن آلات در کف بازار باشد و قصد صعود داشته باشد.

در معاملات امروز بورس کالا، حدود عرضه ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تن محصول فولادی عرضه می‌شود؛ حدود ۴۰ هزار و ۹۰۰ تن شمش بلوم با قیمت پایه ۲۵۷ هزار و ۷۴ ریال عرضه شد که نشان دهنده رشدی ۱۰٫۶ درصدی قیمت پایه و کاهشی ۱۹ درصدی حجم عرضه نسبت به هفته قبل است.

همچنین ۱۱ هزار و ۵۰۶ تن میلگرد ساده صنعتی با قیمت پایه ۳۴۳ هزار و ۹۸۰ ریال عرضه می‌وشد که رشدی ۴٫۳ درصدی را نشان می‌دهد، ۵۳ هزار تن میلگرد آلیاژی با قیمت پایه ۳۰۵ هزار و ۹۰۰ ریال عرضه می‌شود که افت ۱٫۳ درصدی قیمت پایه را نشان می‌دهد. در مجموع، قیمت پایه اکثر محصولات فولادی در بورس کالا به جز ورق سرد و گالوانیزه خودرو و میلگرد آلیاژی، افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۹۱٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha