۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
سکته در احیا و بازسازی بافت تاریخی گرگان| برنامه مشخصی برای توسعه پایدار بافت وجود ندارد
رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان:

سکته در احیا و بازسازی بافت تاریخی گرگان| برنامه مشخصی برای توسعه پایدار بافت وجود ندارد

گرگان- رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان گفت: در عمر شورای گذشته اتفاقات مثبتی در بافت تاریخی گرگان رخ داد که جنس عمرانی داشت اما طی دو سال اخیر شاهد سکته ای در رسیدگی به موضوعات بافت بودیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی صبح شنبه در نخستین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سال ۱۴۰۳ که بصورت مشترک با کمیسیون گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: برای کیفی تر شدن فضای گردشگری استان باید ببینیم متخصصان چه پیشنهاداتی ارائه می کنند، قطعا باید نقشه راه تغییر کند و این تغییر جز با نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه مقدور نیست.

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان افزود: در عمر شورای گذشته اتفاقات مثبتی در بافت تاریخی گرگان رخ داد که جنس عمرانی داشت.

وی اضافه کرد: این اتفاقات سبب شد تعدادی از فعالان اقتصادی اقدام به ایجاد رستوران و اقامتگاه کنند و در واقع بافت تاریخی گرگان به دیگران که شناختی از آن نداشتند معرفی شد اما طی دو سال اخیر شاهد سکته ای در رسیدگی به موضوعات بافت بودیم.

مرتضوی ادامه داد: البته بخشی از این اتفاق به استقبال بخش خصوصی بر می گردد و شاید سرمایه گذرانی که طی سال های اخیر اقدام به سرمایه گذاری در این ناحیه کردند به مقاصد خود نرسیدند و کنار کشیدند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این موضوع هم عدم هم افزایی بین بخش خصوصی و دستگاه های مرتبط است که امیدواریم روند پیشرفت بسیار بیشتر و بهتر باشد.

رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: گرچه اقدامات انجام شده در بافت تاریخی گرگان خوب بوده اما در چهارچوب مشخص رخ نداده است و طبق نظر فعالان و کارشناسان این حوزه؛ برنامه ای که بافت را به توسعه پایدار برساند، وجود نداشته است.

مرتضوی متذکر شد: برای احیا و بازسازی بافت تاریخی به برنامه جامع و بالادستی نیاز داریم که در چهارچوب آن اقدامات اجرایی تعریف و وظیفه هر دستگاه و تامین مالی مشخص برای آن تعریف شود.

وی در پایان از تشکیل کمیته ویژه ای به دبیری اتاق بازرگانی گرگان خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد به کمک این کمیته چشم انداز مشخصی برای بافت تاریخی گرگان تعیین و بروز رسانی شود و به صورت میدانی و واقعی بااستفاده از آنچه در اختیار داریم به پیگیری موضوعات بپردازیم.

کد خبر: ۲۹۱٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha